
Izvor: Radio 021, 04.Jul.2020, 16:33
Svaki peti građanin Srbije smanjio kupovinu na prodajnim mestima za vreme pandemije
Za većinu građana u Srbiji i Crnoj Gori kupovina je ostala ista, bilo da je preko interneta, na prodajnim mestima ili telefonskom porudžinom, pokazuje istraživanje organizacije Kantar o uticaju kovid-19 na kupovne navike građana u te dve države.
Istraživanje je pokazalo da je svaki peti građanin Srbije smanjio kupovinu na prodajnim mestima, 22 odsto, dok je 14 odsto povećalo kupovinu na internetau.
U Crnoj Gori 13 odsto ispitanika navodi da je smanjilo kupovinu >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << na prodajnim mestima, a 12 odsto da je povećalo kupovinu na internetu.
Podaci pokazuju da su građani Crne Gore značajno "otporniji" na promene, u poređenju sa građanima Srbije, ističe Kantar.
Među građanima Srbije čija je onlajn kupovina tokom krize porasla, najveći broj je visokoobrazovanih, mlađih od 40 godina, stanovnika urbanih sredina i onih sa decom.
Onlajn kupovina među građanima Crne Gore u većoj meri je porasla među visokoobrazovanima, građanima starosti između 30 i 39 godina, onih sa višim ličnim prihodima i zaposlenima.
U Srbiji je generalno bilo više onlajn "kupaca-početnika", u proseku 11 odsto.
Čak 15 odsto građana Srbije navodi da je prvi put tokom kovid-19 krize na internetu kupilo odeću i modne detalje, a 13 odsto da je kupilo hranu i piće.
Među građanima Crne Gore je oko pet odsto "kupaca-početnika", a najviše su kupovali elektroniku, kozmetiku i sredstva za ličnu negu.
Istraživanje za obe zemlje je realizovano posle popuštanja restriktivnih mera, tokom juna 2020, na uzorku od populacije starosti od 18 do 65 godina, urbane i ruralne sredine.
U Srbiji je ispitano 1.167 ispitanika, a u Crnoj Gori 820 ispitanika.
Autor: FoNet
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.