Izvor: Radio 021, 05.Jan.2019, 14:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi rok za završetak Koridora 10 i novi odštetni zahtevi

Uprkos obećanjima najviših predstavnika vlasti Koridor 10 nije završen ni do kraja prošle godine, a umesto toga je usledilo najnovije obećanje da će, nakon višedecenijske gradnje, biti završen do sredine 2019.

Kako piše "Insajder", Srbija je i 2019. godinu dočekala bez kompletno završenog Koridora 10, a sve zbog 11,5 kilometara deonice u Grdeličkoj klisuri koja nije završena do kraja 2018. kako je to više puta najavljivano. Brdo na kome se nekoliko puta urušavao, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << a zatim konačno i srušio potporni zid, nije u zadatom roku uspešno savladano.

Ono što se pouzdano zna je da prvobitni projekat nije bio dobar i da će sanacija problematične kosine koštati najmanje tri miliona evra. Ono što se ne zna je ko je odgovoran za loše izvedene radove i ko će platiti na kraju štetu - građani ili izvođači radova. Kako piše Insajder, iako nadležni tvrde da taj trošak neće ići na račun građana, već izvođača, činjenica je da takav scenario nije baš izvestan sve dok nečiju odgovornost ne potvrde nadležne institucije.

Samo za izgradnju tunela Predejane na deonici Grdelica - Caričina dolina na Koridoru 10, država je izvođaču radova zbog kašnjenja za koje on nije odgovoran isplatila odštetu od 2,8 miliona evra. Zbog toga je ovaj projekat umesto ugovorenih 15,2 miliona evra državu koštao 18 miliona. Slične zahteve za odštetu zbog kašnjenja za koja nisu odgovorni uputila je i firma Trejs koja takođe izvodi radove na deonici Koridora 10 koja prolazi kroz Grdeličku klisuru.

Dok javnost čeka odgovore na ta pitanja, španska firma Azvi je nadležnima, državom preduzeću Koridori Srbije, u međuvremenu ispostavljala odštetene zahteve. Prema podacima koje je ovo državno preduzeće dostavilo na zahtev novnara Insjadera, Azvi traži ukupnu odštetu od oko 14,3 miliona evra za kašnjenja od 1.330 dana za koja, kako navode, oni nisu odgovorni. Taj zahtev je i dalje na razmatranju nadležnih inženjera Koridora Srbije, koji će odlučiti o osnovanosti i konačnoj visini odštete koja će izvođaču biti isplaćena.

U slučaju tunela Predejane, izvođač je recimo tražio odštetu od 14,2 miliona evra, ali mu je na kraju priznato 2,8 miliona evra.

Opširnije o odštetnim zahtevima OVDE.

Koridor 10 - nepremostiva prepreka za sve vlade

Koridor 10 bio je kamen spoticanja svih resornih ministara od 2000. godine. Koliko god da su dolazeći kritikovali prethodne zbog probijanja rokova i stalnih pomeranja, svaki sledeći ministar je došao u istu situaciju. Koridor 10 je tako sa dolaskom nove vlasti predvođene SNS-om, prema najavama, trebalo da bude završen krajem 2016. Taj rok je više puta u međuvremenu pomeran, a poslednji dat je kraj 2018. Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović u emisiji Insajder debata je sredinom novembra tvrdila da ćemo se do kraja 2018. voziti celim Koridorom 10.

Autor: Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.