Izvor: Radio 021, 13.Feb.2019, 20:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Država godišnje izgubi milion i po evra zbog neplaćanja putarine

Samo u januaru ove godine prelaz između Srbije i Bugarske prešlo je 30.000 šlepera, a putarinu je platilo upola manje.

Zoran Drobnjak, generalni direktor JP "Putevi Srbije" kaže za Politiku da se ulažu ogromna sredstva za održavanje puteva, a da je šteta koju kamioni nanose velika.

"Koliko god da modernizujemo drumski saobraćaj, čime se omogućava bezbedniji i brži protok vozila, toliko je više uigranih varijanti da se izbegne plaćanje putarine. Očiti >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << primer za to je pre godinu i po dana otvoren deo autoputa. Od Niša do Dimitrovgrada, odnosno do srpsko-bugarske granice prošlo je duplo više vozila nego što je platilo putarinu", kaže Drobnjak i dodaje da je plaćanje putarine samo na toj deonici izbeglo više od 13.000 šlepera, što znači da je šteta za mesec dana oko 120 hiljada evra, a za godinu dana milion i po evra.

Plaćanje putarine izbegava se tako što se šleperi koji autoputem idu od Niša prema srpsko-bugarskoj granici isključuju na petlji, na istočnoj strani Pirota, odakle idu petnaestak kilometara magistralnim putem do Dimitrovgrada. Oni koji iz Bugarske uđu u Srbiju po prelasku granice ne uključuju se na autoput, već izbegavaju naplatnu stanicu kod Dimitrovgrada i isto idu starom magistalnom saobraćajnicom do Pirota, gde se uključuju i besplatno koriste autoput, jer tu još nema naplatnih rampi.

Šteta nije samo materijalna, kažu u "Putevima Srbije". I bezbednost učesnika u saobraćaju na magistralnim pravcima je ugrožena.

"Izbegavajući korišćenje autoputa vozači šlepera uspevaju besplatno da prolaze kroz ovaj deo Srbije magistralnim putevima koji se svakodnevno oštećuju. Stari put nije predviđen za velika opterećenja, a svaki šleper, svojim osovinskim opterećenjem, prelazi to ograničenje zbog čega se javljaju ulegnuća i deformacije na kolovozu. Ove saobraćajnice često prolaze i kroz naselja, pa je ugrožena i bezbednost stanovništva", navodi Milenko Caković, izvršni direktor Sektora za naplatu putarine u JP "Putevi Srbije" i dodaje da će se šleperi vratiti na autoput onog trenutka kada šleperima počne da se naplaćuje taksa za korišćenje magistralnih puteva.

Autor: Politika

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.