Niška Objedinjena naplata nije formirala komisiju za rešavanje reklamacija i savetodavno telo

Izvor: JužneVesti.com, 10.Feb.2022, 10:18

Niška "Objedinjena naplata" nije formirala komisiju za rešavanje reklamacija i savetodavno telo

Da u JKP "Objedinjena naplata" nisu postupili po obavezama iz novog Zakona o zaštiti potrpošača, po kome su trgovci dužni da formiraju savetodavno telo i komisiju za rešavanje reklamacija, kaže predsednik Centra "Forum" koji ih zato optužuje da ne poštuju zakon. Iz ovog javnog preduzeća odgovaraju da to i nije njihova, već obaveza njihovih partnera koji pružaju usluge.

Trgovac koji pruža uslugu od opšteg ekonomskog interesa, kao i druga tela koja odlučuju o pravima >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << i obavezama potrošača usluga od opšteg ekonomskog interesa dužni su da osnuju savetodavna tela, odnosno Komisije za rešavanje reklamacija potrošača u koje će biti uključeni predstavnici evidentiranih udruženja, odnosno saveza, stoji u članu 82. Zakona o zaštiti potrošača.

Po stupanju na snagu, o tome su obaveštena sva niška javna i javno komunalna preduzeća i svi sem Objedinjene naplate su postupili po ovoj obavezi, pa predsednik Centra za zaštitu potrošača “Forum” Jovan Jovanović tumači da nisu ispoštovali zakon.

U otvorenom pismu upućenom v.d. direktorki JKP Objedinjena naplata Jeleni Stojanović naveo je da ignorišu njegove mejlove, da mu je rečeno da će nakon konsultacije sa saradnicima dobiti odgovor, što se nije desilo.Jovanović kaže da ne poštuju zakon; foto: JV

Kao razlog za otvoreno pismo navodi i javni poziv Objedinjenoj naplati za sklapanje ugovora o otplati dugovanja potrošača.

Na osnovu stava dva člana 86. Zakona o zaštiti potrošača koji glasi “Pre zaključivanja ugovora, potrošaču moraju da budu stavljeni na raspolaganje svi relevantni dokumenti, uključujući tekst ugovora, u pisanom obliku ili na trajnom nosaču zapisa tražimo da nama dostavite tekst Ugovora koji nudite na potpis potrošačima i da svakom potrošaču uz ugovor dostavite i izvod iz dugovanja, kako bi potrošači znali o kakvim se dugovima radi, vremenu njihovog nastanka i kako su oni obračunati - navodi Jovanović u otvorenom pismu.

V.d. direktora Objedinjene naplate Jelena Stojanović, navodi da oni ne odlučuju po reklamacijama korisnika, već poslovni partneri, poput Toplane, Naissusa i Mediane i da ukoliko se reklamacija dostavi njima, oni je prosleđuju na odgovor pružaocima usluga.

Kada je reč o savetodavnom telu koje takođe nije formirano, kaže da bilo koja komisija ili telo u bilo kojoj organizaciji ne obavlja poslove formiranja

ugovora, jer ugovor predstavlja obligaciju i kao takav mora biti u saglasnosti sa Zakonom o obligacionim odnosima.

Ugovor je dokument koji predstavlja izraz slobodne volje dveju ili više ugovorenih strana - u predmetnom slučaju ovlašćenih, odredbama ugovora o radu, predstavnika JKP „Objedinjena naplata“ i korisnika ili njihovih pravnih zastupnika.

Kaže da bilo kakva komisija, čak i da bude formirana, nema niti bi smela da ima ovlašćenja u zaključenju ugovora.

Ostaje nejasno, šta bi delegirani predstavnik Centra za zaštitu potrošača “Forum“ u telu koje ne postoji i ne treba da postoji, u organizaciji koja nema potrebu niti obavezu da naznačeno telo uspostavi, radilo i za koje poslove bi primao značajnu mesečnu nadoknadu. Činjenica da je sa navedenim predstavnik Centra za zaštitu potrošača “Forum“ upoznat je nesporna - navodi Stojanović.

Ona takođe demantuje i da bilo ko od korisnika usluga pre zaključenja ugovora nije upoznat sa sadržajem teksta ugovora, strukturom redovnog, ugovorenog ili utuženog dugovanja, već ističe da se na vrlo transparentan način svakom korisniku dostavlja tekst ugovora, pre zaključenja.

Ipak, Jovanović objašnjava da to što nisu oformili savetodavno telo može da ugrozi interese potrošača.

Oni su doneli odluku i nude ljudima da potpišu ugovor o otplati dugova, ali ko potpisuje i sa kim? Ne potpisuju sa preduzećima, nego sa Objedinjenom naplatom. Oni donose neke odluke koje se tiču potrošača, e u tom delu oni imaju obavezu da oforme savetodavno telo, u kome bi naš član, da je tamo, rekao šta sve moraju da dostave potrošaču, blanko ugovor da vidi šta potpisuje i izvod iz dugovanja. Na ovaj način oni guraju svakojake dugove - objašnjava Jovanović.

Jovanović kaže da i pored toga što Objedinjena naplata tvrdi da je sve transparentno, građani se često žale da ne znaju šta plaćaju ni odakle tolika dugovanja i da je baš zbog takvih stvari neophono da u savetodavnom telu imaju i nekoga iz organizacije koja štiti njihove interese.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.