Javno preduzeće “Aerodrom Niš” i zvanično ugašeno posle skoro 3 decenije

Izvor: JužneVesti.com, 04.Nov.2019, 12:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Javno preduzeće “Aerodrom Niš” i zvanično ugašeno posle skoro 3 decenije

U aprilu 1990. godine zvanično je počelo sa radom preduzeće Aerodrom Niš koje je bilo u vlasništvu Grada Niša, a brinulo je o Aerodromu “Konstantin Veliki”. Nakon što je nedavno vazdušna luka poklonjena državi upravljanje je preuzelo preduzeće Aerodromi Srbije koje je formirala Vlada, a koje je registrovano na adresu nekadašnjeg JP Aerodrom Niš.

Skoro pune 3 decenije je JP Aerodrom Niš vodio borbu za oživljavanje niškog aerodroma i >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << pokušavao da razvije avio-saobraćaj na jugu Srbije.

Dugo je to bilo bezuspešno, a kada se napokon izvuklo iz brojnih finansijskih problema, počelo da privlači “low cost” kompanije i Nišlije dobile mogućnost da iz svog dvorišta lete u Evropu i svet, država je odlučila da preuzme aerodrom.

Uzeli su sve - imovinu, resurse, a sada i preduzeće sa ugovorima i zaposlenima.

Kako piše u Agenciji za privredne registre, od 18. oktobra ove godine JP Aerodrom Niš više ne postoji. Preduzeće je zvanično pripojeno Aerodromima Srbije.

Sve je sada u rukama Aerodroma Srbije koji su i zvanično preuzeli upravljanje vazdušnom lukom. Kako je ranije rečeno u ovom preduzeću, oni radnike neće otpuštati, a na mesto direktora imenovan je Mihajlo Zdravković. On je ujedno i gradski većnik u Nišu, a dobio je saglasnost Agencije za obavljanje obe funkcije.

Ubuduće će sve kompanije koje lete iz Niša ugovore imati sa novoformiranim preduzećem.

Sva prava, obaveze i odgovornosti iz ugovora koje je zaključilo preduzeće JP Aerodrom Niš, ne samo sa avio-kompanijama, već i sa svim ostalim dobavljačima i korisnicimausluga, prelaze u privredno društvo Aerodromi Srbije doo Niš koje stupa u ugovorne obaveze na mesto JP Aerodrom Niš - kažu u preduzeću.

Pokretanje 12 linija Air Serbia iz Niša povećalo je broj putnika, mnogi su to ocenili kao prvi uspešan potez novog vlasnika, iako se za to izdvaja 5 miliona evra godišnje iz budžeta Srbije.

Međutim, ubrzo je Direktorat civilnog vazduhoplovstva odbio zahtev Ryanair-a za liniju od Niša do Frankfirta, a u irskoj kompaniji su ocenili da je to učinjeno zbog monopola Air Serbia koja takođe leti do Frankfurta.

Srpsko-arapska kompanija u međuvremenu je spala na 11 linija, jer su zaključili da putnici nisu zainteresovani za let do Budimpešte.

Uz sve to i Swiss je najavio da od marta 2020. godine gasi avio-liniju Niš - Cirih, pa su u Nacionalnoj koaliciji za decentralizaciju su ocenili da novi vlasnik aerodroma - Vlada Srbije stavlja privatne interese iznad javnih i da je njen cilj od preuzimanja niške vazdušne luke bilo proterivanje "low cost" kompanija.

Nastavak na JužneVesti.com...






Povezane vesti

JP "Aerodrom Niš" ugašeno posle 3 decenije

Izvor: Kamatica.com, 04.Nov.2019

U aprilu 1990. godine zvanično je počelo sa radom preduzeće Aerodrom Niš koje je bilo u vlasništvu Grada Niša, a brinulo je o Aerodromu “Konstantin Veliki”..

Nastavak na Kamatica.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.