Grad Niš traži novi i moderniji model gradskog prevoza

Izvor: JužneVesti.com, 22.Maj.2018, 10:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Grad Niš traži novi i moderniji model gradskog prevoza

Gradski autobusi, linije kojima voze, termini polaska i sve ostalo što se tiče javnog prevoza u Nišu, od sledeće godine moglo bi da bude unapređeno, najavljuje gradski većnik Igor Vojinović. Grad Niš, kako je kazao, raspisije nabavku za novu Studiju gradskog i prigradskog prevoza.

Posle 11 godina, rekao je Vojinović, radiće se studija koja bi trebalo da redefiniše i unapredi javni prevoz u gradu.

Ta nova studija treba da pruži određene smernice u kom pravcu >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << želimo da dalje razvijamo javni gradski prevoz, da prilično redefiniše postojeće stanje gradskog prevoza, predloži izmene na određenim linijama, nove redove vožnje, nove kriterijume po kojima će biti izabrani prevoznici... Šta to od autobusa treba da bude u sklopu tendera traženo i koji uslovi treba da budu od strane prevoznika zadovoljeni - objasnio je Vojinović.

Ugovori sa prevoznicima koji trenutno voze u Nišu ističu 2019. i 2020. godine, dodaje većnik Vojinović, a kada bude raspisan novi tender na kome će Direkcija za javni prevoz da izabere privatnike koji će da voze, primenjivaće se kriterijumi ustanovljeni novom Studijom. Planirano da se više plaća prevoznicima iz budžeta kako bi prevoz bio bolji; Foto: JV/V. Milić

Kaže da će oko 300 miliona dinara narednih godina Grad ulagati za unapređenje prevoza, što su pare koje bi, kako tvrdi, morale da budu uložene kada bi Direkcija nastavila da vozi na linijama 7,12 i 34.

Podsetimo, od 1. jula ove linije preuzeće privatnik koji će biti izabran po hitnom postupku, a autobusi koje poseduje Direkcija idu na licitaciju. Autobusi koji su u vlasništvu Direkcije su stari i nebezbedni za prevoz, što su pokazali vanredni tehnički pregledi, ali i saobraćajna nezgoda u kojoj je povređeno devetoro putnika.

Nova studija treba da omogući raspisivanje tendera sledeće godine i nakon toga ova sredstva koja bi Grad zarobio ulažući u gradska vozila smatramo da je mnogo pametnije da ponudimo prevoznicima pa da eventualno uz malo veću cenu koji bismo im ponudili po kilometru, zauzvrat tražimo mnogo bolju i kvalitetniju uslugu - u smislu kvaliteta autobusa, klimatizacije, broja niskopodnih, uvođenja električnih autobusa itd. - dodao je Vojinović.

Iako će na sledećem tenderu biti ponuđena veća cena po pređenom kilometru privatnicima koji budu zainteresovani da voze niškim ulicama, Vojinović kaže da gradski prevoz neće biti skuplji za građane. Parama iz budžeta biće, kako je i ranije najavio, subvencionisane i besplatne kartice za nove kategorije putnika, a predlog je bio da to budu srednjoškolci.

To ne znači veću cenu prevoza za građane, znači višu cenu prevoza po kilometru koja se plaća prevoznicima. Nije intencija da se povećava cena prevoza niti je to u planu, namera je da se subvencije od 300 miliona u narednim godinama rasporede za poboljšanje kvaliteta prevoza kroz povećane subvencije Grada - kazao je većnik.

Podsetimo, zbog problema sa prevoznikom Ćurdić iz Gradske kuće su kazali da postoji mogućnost da i ugovor sa ovim prevoznikom bude raskinut ranije. Ipak, Vojinović se nada da se ovo neće dogoditi jer, kako je kazao, reč je o korektnijem prevozniku. Problem je nastao što ova firma vozi u Nišu starijim autobusima nego onima sa kojima su pobedili na tenderu. Novije autobuse su, kako je pokazalo istraživanje Južnih vesti, poslali za Beograd, dok u Nišu putnike voze oni stariji i od 12 godina.

Nastavak na JužneVesti.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.