
Izvor: RadioCity.rs, 23.Sep.2020, 19:16
Električni trotineti za rekreaciju i ekonomičnu vožnju
Đorđe Mladenović i Petar Perić vlasnici su firme Elesq, koja je prva registrovana firma za iznajmljivanje električnih trotineta na jugu Srbije. Svoj posao su započeli u junu ove godine i od tada, kako kažu, postoji veliko interesovanje ljudi, pogotovo najmlađih, koji ipak moraju da dođu u pratnji roditelja ako imaju manje od 14 godina.
„Mislimo da će električni trotineti tek zaživeti. Zanimljivo je to što je to lep vid rekreacije i ekonomičan vid transporta. Imaju potencijal >> Pročitaj celu vest na sajtu RadioCity.rs << da zamene veliki broj automobila u gradu. Samim tim bi se smanjila zagađenost, gužve u saobraćaju i u gradskom prevozu“, rekao je Đorđe Mladenović, jedan od suvlasnika ove firme i dodao da uz pomoć ovog prevoznog sredstva ljudi mogu da za kratko vreme završe poslove po gradu, za šta bi im automobilom bilo potrebno mnogo više vremena.
Pošto električni trotineti mogu da postignu veće brzine kojima bi kogli da ugroze pešake i druge učesnike u saobraćaju, ova firma je odlučila da svoje električne trotinete čipuje tako da ne mogu postić brzinu veću od 20 kilometar na sat. Takođe, poseduju i zaštitnu opremu, ali je na svakom korisniku da odluči da li će je koristiti.
Pored ove firme, električne trotinete trenutno iznajmljuje i jedan servis za telefone, koji se nalazi na samom početku starog dela podzemnog prolaza. Kako su oni istakli, interesovanja za vožnju ovom vrstom prevoza ima, a trenutno imaju preko 20 ovakvih trotineta na raspolaganju. Kada je reč o zabrani vožnje u pešačkoj zoni, koja je stupila na snagu u Kraljevu, rekli su nam da o tome nemaju informacija.
U firmi Elesq mišljenja su da bi u Nišu to donelo više problema nego koristi.
„Mi u Nišu nemamo biciklističke staze, koje su namenjene za električne trotinet. Tako da se korisnici odlučuju da li će voziti na trotoaru, parku ili na ulici gde bi bili direktni učesnici u saobraćaju. Ukoliko bi bilo zabranjeno, korisnici bi morali da učestvuju u saobraćaju direktno sa automobilima, što nije dobro jer je veliki broj korisnika mlađa populacija koji još nemaju vozačke dozvole i nisu iskusni u saobraćaju“, rekao je Mladenović.
Naglašava da njihova firma ima u planu postavljanje stanica za lektrične trotinete, što bi olakšalo njihovo korišćenje, a o čemu imaju i podršku grada Niša i Ministarstva nauke i tehnološkog razvoja. Na taj način bi električni trotinet mogao da se iznajmi u jednom delu grada, a da se ostavi u drugom. Naplaćivanje bi išlo po minutu, što bi za korisnike bilo jeftinije.
Iz Komunalne policije, koja je zadužena za kažnjavanje ovakvih prekršaja, rekli su da je za donošenje odredbe kojom bi bila zabranjena vožnja električnih trotineta u pešačkoj zoni, zadužen grad. Smatraju da i ovaj vid prevoza treba regulisati, kao i da će se to sigurno dogoditi u nekom narednom periodu, ali nisu mogli da preciziraju kada.
Inače, cene celodnevnog iznajmljivanja električnog trotineta u Nišu se kreću od 1000 do 1200 dinara.