Efektiva: Nišlije kojima nije stigao umanjen račun za grejanje, imaju pravo na reklamaciju

Izvor: JužneVesti.com, 28.Nov.2022, 09:42

Efektiva: Nišlije kojima nije stigao umanjen račun za grejanje, imaju pravo na reklamaciju

Zbog odlaganja početka grejne sezone, građani Niša koji se greju preko Toplane, oktobarske račune platiće sa umanjenjem. Kako je ranije naveo Predrag Miličić, direktor Toplane, biće obračunat samo varijabilni deo. Međutim, iako mnoge Nišlije kažu da su im stigli umanjeni računi, ima i onih kojima je stiglo da plate pun iznos. Dejan Gavrilović iz Efektive, udruženja za zaštitu potrošača, kaže da ako nekome nije stigao umanjen račun, svoja prava može potražiti reklamacijom >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << Toplani.

Grejna sezona koja je krenula sa zakašnjenjem pokrenula je pitanja da li će ili neće biti umanjeni oktobarski računi. Odluka da u Nišu i Leskovcu ima umanjenja, a u ostalim gradovima na jugu nema, za Dejana Gavrilovića je diskriminacija.

Po zakonu o zaštiti potrošača, dodaje Gavrilović, usluga se plaća onoliko koliko je potrošena, te da će njegovo udruženje pomoći svim građanima koji zatraže pomoć, što se odnosi i na Nišlije čiji računi, iako moraju biti umanjeni, nisu.

Ne sme da bude diskriminacije da je nekome umanjeno, a nekome ne. Bitno je što su većini stigli umanjeni računi, pa će ostali moći da se pozovu na to. Mi smo na našem sajtu napisali primere kako napisati reklamaciju. Pozivanje na nelegitimno odlaganje grejne sezone i činjenicu koja je definisana zakonom o zaštiti potrošača da potrašač plaća uslugu onoliko koliko je potrošio. Nema usluge, nema računa. Znači, pisati prvo reklamaciju Toplani, ako to ne urodi plodom, sledi potrošački spor. Efektiva će pomoći ako dođe do spora, a nadam se da neće - rekao je Dejan Gavrilović.

Direktor Toplane Predrag Milačić rekao je u debati Južnih vesti da je start grejne sezone pokazao da su spremni za nastupajuću grejnu sezonu i da nema ozbiljnih problema, kao i to da postoje zalihe toplotnih izvora. Takođe, apelovao je na građane da se upoznaju sa pravnim okvirima koje je Grad Niš doneo o načinima na koji mogu uštedeti energiju i smanjiti potrošnju do 30%.

Grad Niš i Gradska toplana napravili su pravni okvir da korisnici mogu na svojim stambenim zajednicama donesu odluku o instalaciji tih uređaja za merenje individualne potrošnje. Kada se ti uređaji upare sa termoenergetskim ventilima to će im omogućiti da čine uštede. To samo po sebi nisu mere energetske efikasnosti u smislu poboljšanja sistema, ali jeste mera da koristite energiju samo kada vam treba. Imamo nekoliko primera u gradu da zgrade koje su uvele individualne merače smanjile i do 30% potrošnju u odnosu na zgrade koje to nisu. Vreme povraćaja investicije je manje od 3 godine - rekao je Milačić.

Kod zgrada koje imaju vertikalni razvod, Miličević smatra da je neophodno da vlasnici stanova koji imaju više od 70% grejnih tela budu voljni da investiraju u uređaje koji će im omogućiti uštedu električne energije, ali da je cena investicije 50 ili 60 evra po broju grejnih tela koje poseduju u stanu, te da će o tome odluku morati da donesu sa upravnicima zgrada na zajedničkim stambenim sastancima.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.