Izvor: TangoSix.rs, 05.Dec.2018, 10:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kanada se suočava sa manjkom kadra u vazduhoplovnim snagama i zastarelošću borbenih aviona

Kako je 20. novembra preneo FlightGlobal, prema izveštaju Kancelarije generalnog revizora Kanade,  flota borbenih aviona kanadskih Kraljevskih vazduhoplovnih snaga (Royal Canadian Air Force – RCAF) nije u mogućnosti da ispuni obaveze Kanade prema NATO i zajedničkoj severnoameričkoj komandi vazdušne odbrane NORAD (North American Aerospace Defense Command) i to zbog nedostatka pilota i pripadnika vazduhoplovnotehničke >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << službe.
Problem još više pogoršava i ostarela kanadska flota od 76 borbenih aviona F/A-18 ‘’Hornet’’ koji su nabavljeni u 80-tim godinama 20. veka, u pojedinim slučajevima prošlo je 20 godina od njihove očekivane zamene a od 2008. godine nisu dobili značajniju borbenu nadogradnju. Štaviše, Odsek za nacionalnu odbranu nema plan da unapredi borbene sposobnosti flote Horneta iako se očekuje da ovi avioni lete do 2032. godine do kada RCAF očekuje da će zameniti svoju flotu novim borbenim avionima.
Kanadska vlada iskazala je nameru da svaki dan ima dovoljno dostupnih aviona kako bi istovremeno ispunila najviši stepen borbene gotovosti radi potreba NORAD-a i NATO-a. Ali izveštajem generalnog revizora je utvrđeno da bi to zahtevalo da Kanada za takve zadatke poveća broj dostupnih borbenih aviona za 23 procenta. Ipak RCAF-u je teško da poboljša dostupnost flote Horneta jer je u eskadrilama 8 procenata radnih mesta vazduhoplovnotehničke službe upražnjeno a 14 procenata je popunjeno sa tehničarima koji još nisu u potpunosti kvalifikovani da samostalno rade u održavanju.
U izveštaju generalnog revizora navodi se da je od 2014. godine odlazak iskusnih pripadnika vazduhoplovnotehničke službe koji su radili na F/A-18 smanjila ukupnu stručnost koje je negativno uticalo na održavanje flote borbenih aviona. Zbog ovih odlazaka koji su se dogodili između 2014. i 2018. godine, prosečan broj sati za održavanje je povećan sa 21 na 24 u odnosu na svaki sat naleta aviona. Pored toga, dok flota stari, tehničarima će održavanje Horneta biti sve teže i trajaće sve duže.
Osim ako nema više iskusnih tehničara za održavanje, broj sati naleta svakog pilota Horneta će se smanjiti, dodaje se u izveštaju. Da bi sačuvali i razvijali svoje veštine kako bi se održala spososbnost borbene komponente RCAF, očekuje se da piloti F/A-18 godišnje lete 140 sati. Međutim u izveštaju je navedeno da je u 2017. i 2018. godini 28 procenata pilota leteo manje od minimalnih 140 sati, što je delimično rezultat nedostatka tehničara za održavanje aviona.
Glavni revizor je utvrdio da se RCAF takođe suočava i sa manjkom pilota, samo 64 procenata obučenih pilota na F/A-18 je sposobno da ispuni sve svoje zadatke. Izveštaj navodi i da je malo verovatno da će Odsek za nacionalnu odbranu biti sposoban da nadomesti nedostatak jer piloti takođe napuštaju službu brže nego što se novi mogu obučiti.
Prema podacima Odseka za nacionalnu odbranu, između aprila 2016. i marta 2018. RCAF je izgubilo 40 obučenih a dobilo je svega 30 novih pilota. Od tada je, kako navodi generalni revizor, još 17 pilota otišlo ili je izrazilo svoje nameru da to učini.
Kanadska Nacionalna odbrana je 2017. godine pokušala da poboljša operativnost svoje flote borbenih aviona kupovinom 18 korišćenih australijskih F/A-18 kao i rezervnih delova a ove aviona namerava da doradi kako bi bili skoro identični postojećim primercima CF-18. Naknadno je nabavljeno još  7 aviona koji će služiti kao izvor rezervnih delova (dodatak autora teksta).
Međutim kanadski generalni revizor tvrdi da ova nabavka neće popraviti osnovne slabosti flote a to su smanjene borbene sposobnosti aviona i manjak ljudstva. Australijski F/A-18 će trebati dorade i nadogradnje koje bi im omogućile da lete do 2032. godine. Ove dorade će te avione dovesti na isti nivo kao CF-18 ali neće poboljšati borbene sposobnosti. Pored toga još uvek nema dovoljno osoblja za održavanje i pilota koji bi leteli avione.
Bez planova da do 2032. zameni postojeću flotu ostarelih aviona, glavni revizor preporučuje Nacionalnoj odbrani da razvije i primeni strategiju za regrutovanje i zadržavanje tehničara i pilota, kao i izradu plana za prelazak na novi borbeni avion. Nacionalna odbrana se složila sa preporukom i saopštava da će napori za nova regrutovanja i strategija zadržavanja postojećeg kadra biti završena do jeseni 2019. godine.

The post Kanada se suočava sa manjkom kadra u vazduhoplovnim snagama i zastarelošću borbenih aviona appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.