Izvor: Piplmetar.rs, 06.Okt.2022, 16:30
Pripremite se, stižu ogromne reklame na nebu iznad gradova
Ako ste samo i pomislili da su advertising and marketing and marketing kompanije već iskoristile svaki mogući način da nas svakodnevno i u svakoj situaciji bombarduju reklamama, grdno se varate. Najnovija najava, izgleda kao da nam se život polako ali sigurno pretvara u Cyberpunk.
Da li je izvodljivo i isplativo?
Najnoviji rad objavljen u časopisu Aerospace bavio se novim strategijama koje bi trebalo da rezultiraju emitovanjem ogromnih reklama najpopularnijih brendova na nebu >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << iznad gradova. Istraživači sa moskovskog tehničkog instituta Skolteh, zajedno sa Moskovskim institutom za fiziku i tehnologiju, otkrili su da je za kreiranje oglasa u orbiti potrebno poslati grupu od najviše pedeset satelita i da bi izvođenje takve misije koštalo “tričavih” 65 miliona dolara.
Tim istraživača ispitivao je tehnike novog oblika oglašavanja, nazvanog „svemirsko oglašavanje“, i prema dokumentu, svaki od satelita bi morao biti prilično velikih dimenzija da bi uopšte mogao da reflektuje dovoljno svetlosti i tako generiše sliku vidljivu sa Zemlje. Istraživači su procenili da bi satelit CubeSat morao da nosi solarno jedro od približno 33 kvadratnih metara i da sateliti ne bi prikazivali samo jedan oglas brenda, već mnogo različitih reklama – kroz tehniku rotirajućeg tajmera.
Da li bi ovakav vid reklamiranja bio isplativ za brendove? To zavisi od mnogih faktora koje bi trebalo uzeti u obzir. Na primer, oglašavanje u svemiru funkcioniše samo u zoru kada izlazi i u suton tokom zalaska sunca, pošto solarna jedra satelita zahtevaju sunčevu svetlost da bi proizveli sliku. Pored toga, oblačnost i hladne noći koje prisiljavaju ljude da ostanu u zatvorenom, svakako utiču na vidljivost reklame i krajnji efekat markentiške kamapanje.
Štaviše, astronomi ne podržavaju nužno slanje dodatnih, velikih grupa satelita u svemir samo zbog prikazivanja reklama jer već imaju problema sa sve većom gužvom satelita u orbiti koji svojom brojnjošću počinju da ometaju posmatranja kosmosa u naučne svrhe.
Ali koga je to briga kada je profit u pitanju. Procene govore da bi 91-dnevna kampanja svemirskog oglašavanja moga da generiše čak 111 miliona US$ čistog profita. Dok čitamo i razmišljamo o svemirskom oglašavanju, nesumnjivo prva asocijacija je StarLink i nemojte se iznenaditi ako im volšebno izrastu solarna jedra…
Opširnije
Izvor: Benchmark.rs
Pogledaj vesti o: Moskva