PILOTI ODGOVORNI ZA PAD AVIONA U MOSKVI? Sastavljena lista propusta koji su doveli do KATASTROFALNIH POSLEDICA

Izvor: SrbijaDanas.com, 08.Maj.2019, 00:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

PILOTI ODGOVORNI ZA PAD AVIONA U MOSKVI? Sastavljena lista propusta koji su doveli do KATASTROFALNIH POSLEDICA

Ruski istražioci razmatraju da li je greška pilota uzrokovala nesreću u kojoj je poginula 41 osoba, kada je avion zahvatio požar prilikom sletanja na moskovski aerodrom Šeremetjevo.

Članovi posade i putnici izvestili su kako je "Suhoj Superjet-100" tokom leta pogodila munja, pri čemu je prekinuta komunikacija sa vazdušnim prometom.

Ipak, stručnjaci smatraju kako spuštanje aviona s punim rezervoarima >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << pri tako velikim brzinama nije uobičajena praksa.

В аэропорту Шереметьево сейчас так.

Горит борт Аэрофлота — проблемы появились сразу на взлете. Самолёт должен был лететь в Мурманск. pic.twitter.com/8is08Qo7th

— Breaking Mash (@BreakingMash) May 5, 2019

Kao glavni regulator za bezbednost vazdušnog saobračaja 12 bivših sovjetskih država, Međudržavni odbor za vazduhoplovstvo (IAC) preuzeo je istragu avionske nesreće.

Avion je rastavljen i trenutno se nalazi u hangaru u Šeremetjevu, a istražioci sprovode istragu kako bi utvrdili tačan uzrok tragičnog požara.



IAC je izjavio da su, uprkos oštećenjima, prikupljeni svi dostupni podaci sa obe crne kutije, i da će objaviti preliminarni izveštaj najkasnije za 30 dana.

Ruske novine "Komersant" citirale su neimenovani izvor upućen u istragu koji kaže kako je velika verovatnoća da se nesreća dogodila zbog greške pilota, odnosno zbog njegovih sledećih odluka: piloti su odlučili uleteti u visoko rizičnu oluju, žurno su sleteli na pistu, mada je uobičajena procedura da se prvo napravi krug oko aerodroma kako bi se potrošilo što više goriva, sletali su pomoću postupka u slučaju nužde (eng. "emergency control mode") koji zahteva više veštine, izgleda da su piloti imali preveliku brzinu sletanja, zbog čega se avion, s teškim rezervoarima punim goriva, odbijao i udarao u pistu, a takođe se pretpostavlja i da je takav način sletanja oštetio donji deo trupa zbog čega su krhotine udarale u motore i verovatno uzrokovale smrtonosni požar.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.