Kroz noć bez zvezda, tamnu i gustu kao mastilo

Izvor: Arte, 30.Avg.2018, 16:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kroz noć bez zvezda, tamnu i gustu kao mastilo

Samostalna izložba: DOPLGENGER (Isidora Ilić i Boško Prostran), "Kroz noć bez zvezda, tamnu i gustu kao mastilo" Otvaranje: četvrtak, 6. septembar, 2018. u 20 časova, Galerija S, Muzej savremene umetnosti Vojvodine Kustoskinja: Gordana Nikolić

KROZ NOĆ BEZ ZVEZDA, TAMNU I GUSTU KAO MASTILO predstavlja umetničko istraživanje putem

kojeg kojem Doplgenger preispituje složene i komplikovane odnose rada, rata i ekonomije. Oni se fokusiraju na pitanje medijske reprezentacije >> Pročitaj celu vest na sajtu Arte << rada - od fenomena privremenih ekonomskih migracija tzv. „gastarbeitera” u posleratnoj Evropi 60-ih, preko izvoza tehnologije i radne snage u zemlje Nesvrstanih, do savremene polarizovane rasprave o razlici između ekonomskih i ratnih izbeglica u toku savremenih masovnih migracija u Europu. Književno-istorijski tekstovi koji se bave različitim kontekstima rada pružili su inspiraciju i naslove za dosadašnje radove. Naslov projekta odnosi se na uvodni odlomak iz romana Žerminal Emila Zole (1885), koji opisuje uslove rada francuskih rudara iz 19. veka, Kroz noć bez zvezda, tamnu i gustu kao mastilo je instalacija koja se sastoji iz nekoliko umetničkih radova dua Doplgenger.

Doplgenger umetnički duo čine Isidora Ilić i Boško Prostran, film/video umetnici koji žive i rade u Beogradu. Radovi Doplgengera se bave odnosom između umetnosti i politike kroz preispitivanje režima pokretnih slika i modusa njihove recepcije. Oslanjajući se na tradicije eksperimentalnog filma i videa, Doplgenger interveniše na već postojećim medijskim proizvodima ili proizvodi u formi proširenog filma. Iako im je pokretna slika osnovni medij, njihova praksa uključuje i tekst, prostorne instalacije, performanse, predavanja i diskusije. Rad Doplgenger dua je predstavljen u Srbiji i na međunarodnom nivou na grupnim ili samostalnim izložbama i filmskim i video festivalima: goEast> (Muzej Vizbaden, 2017), VIDEONALE.16 (Kunstmuseum Bonn, 2017), Muzej savremene umetnosti (Zagreb, 2016), Fundació Antoni Tàpies (Španija, 2016), Centar Pompidou (Pariz, 2016), Međunarodni filmski festival Rotterdam (Holandija, 2016), Kassel festival dokumentarnog filma i videa (Nemačka, 2015), Muzej savremene umetnosti Novi Sad (Srbija, 2015), Galerija Podroom / Kulturni centar Beograda, 2015, Seattle International Film Festival (SAD, 2015), Anya and Andrew Shiva Art Gallery (Njujork, 2015), Trieste Contemporanea (Italija, 2015), Resolution 827 (Stedelijk Museum Bureau Amsterdam, 2015), Node Gallery (Helsinki, 2015), South by Southeast (galerija Osage, Hong Kong, 2015), Kairo Video Festival  (Kairo, 2014), Festival des cinemas differents et ekperimentauk de Paris (2014), 55. oktobarski salon (Beograd, 2014), STATE ABED (Galerija likovnih umjetnosti Split, 2014), Open Systems (GPL Contemporary, Beč 2014), Salon Video (Rumunija, 2013), VIDEOEKS - Međunarodni eksperimentalni filmski i video festival Zurich (2013), VIDEFORMES - Art vidéo et cultures numériques (KlermonFeran Francuska, 2013), Bijenale Pančevo (2012), Galerija ArtPoint (Beč, 2011), TINA B. - Festival savremene umetnosti Prag (2011), Beogradski letnji festival (BELEF, 2010), This Is Not A Gateway (London, 2009), Video in progress (Photon galerija, Ljubljana 2009) , performIC (Insbruk, 2009), Galerija Remont (Beograd, 2009), Galerija O3one (Beograd, 2008), Alternativni Film-Video Festival (Beograd, 2008), Međunarodni festival dokumentarnog i kratkometražnog filma u Beogradu (2007)

itd.

Doplgenger je dobitnik Politikine nagrade za najbolju izložbu u 2015. godini. Nagrađeni su stipendiranim rezidencijalnim boravcima u Motel Trogir (Dalmacija, 2017/16), AIR CELEIA (Celje, 2016), AIR KREMS (Krems an der Donau, 2015), KulturKontakt Austria (Beč, 2011), Fringe MK (Milton Kins, 2010/2009), Program za umetnost i teoriju Kunstlerhaus Buchsenhausen (Insbruk, 2009), Braziers International Artists Workshop (Oksford, 2007).

Nastavak na Arte...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Arte. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Arte. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.