Katarina Ognjenović & Nikola Ivanović: Preplitanje minucioznosti

Izvor: Arte, 09.Feb.2021, 10:00

Katarina Ognjenović & Nikola Ivanović: Preplitanje minucioznosti

Utorak 9, februar Galerija SKC Novi Beograd, Katarina Ognjenović & Nikola Ivanović: Preplitanje minucioznosti Izložba mozaika, crteža i slika

Katarina Ognjenović ( 1988. Beograd ), smer za konzervaciju i restauraciju kulturnih dobara, završila je 2006. godine u srednjoj umetničkoj školi Tehnoart u Beogradu. Visoku školu strukovnih studija Beogradsku politehniku, upisala je 2008. Odsek grafički dizajn. Diplomirala je 2013. iz predmeta Pismo. Na Fakultetu  likovnih umetnosti  >> Pročitaj celu vest na sajtu Arte << završava master studije slikarstva 2017. u klasi prof. Dobrice Bisenića.  Izlagala je na više grupnih izložbi i dobitnik je nagrade za studiju na Fakultetu likovnih umetnosti 2013.   Na VIII   i    IX Bijenalu mozaika,  dobija priznanja za izuzetan rad.

„Lik ( portret ) je zbog svoje izuzetne kompleksnosti i intrigantnosti, oduvek okupirao moju pažnju. Obilno bogatstvo sadržaja u strukturi jednog portreta, večita je  inspiracija umetnicima za stvaranje. Unutrašnja strana kao temelj jednog portreta, predmet su mog likovnog istraživanja. Likovi koje prikazujem obično su izmešteni izvan konkretnog prostora i vremena ili u slučaju ikone, narativa,  kako bih osvetlila njihovu nematerijalnu bit.“

Nikola Ivanović  ( 1991. Beograd ), završio Školu za dizajn  2011. godine i iste godine upisao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti.  Osnovne akademske studije završava 2014,  a master studije  2017. godine. Izlagao je na više grupnih izložbi slikarstva i ilustracije u Srbiji.

„Priložene slike su urađene kao tematsko istraživanje  žanr slikarstva XVII veka, a  fokus je  na mrtvim prirodama i elementima enterijera. Pored postupka slikanja višeslojnim glazurama koje su koristili stari majstori, predmet fascinacije mi predstavljaju i ornamentalne prostirke koje su slikali  takvom posvećenošću,  kakva se danas retko sreće. Radovi su rezultat izazova, testa istrajnosti, koji sam postavio sebi da bih otkrio koliko je potrebno vremena i koncentracije da se reprodukuje kompleksna forma bogata ornamentima poput persijskih tepiha koji su dominantni elementi na radovima. Postoji izvesna nostalgija  za vremenom u kome je tempo života dozvoljavao višemesečni rad na slici ne većoj od kuhinjske pločice.“

Radovi Katarine Ognjenović i Nikole Ivanovića objedinjuje studiozan pristup motivu kroz ispitivanje kako sopstvenih granica tako i same tehnike mozaika i uljanog slikarstva. Sopstvena granica na polju istrajnosti u ostvarivanju vizije sa jasnim estetskim ciljevima koja se ogleda u prefinjenom i minucioznom pristupu dela.

Nastavak na Arte...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Arte. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Arte. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.