Kampanja Ne Kosovo u UNESKO stigla do 25 miliona ljudi u svetu

Izvor: Press, 13.Nov.2015, 18:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kampanja "Ne Kosovo u UNESKO" stigla do 25 miliona ljudi u svetu

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić bio je među retkima, ako ne i jedini, koji je upotrebio Internet i društvene mreže za promociju kampanje protiv prijema Kosova u UNESKO i apelovao na sve građane da se uključe, navedeno je na sajtu predsednika Srbije.
        Povodom inicijative da Kosovo postane član Unesko, predsednik Srbije je >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << obavestio svetsku javnost da je to za Srbiju neprihvatljivo, objavljeno je na sajtu predsednika Srbije.
Podseća se da je prvi korak koji je učinjen bio obraćanje na Generalnoj Skupštini UN u kojem je ukazano na pogubnost i neprihvatljivost inicijative suprotne međunarodnom pravu i moralnim i običajnim pravilima većine zemalja članica UN.
Predsednik je pokrenuo izuzetno aktivnu diplomatsku kampanju i za tri meseca u brojnim razgovorima sa šefovima država i ambasadorima ukazivao na činjenice, razloge i argumente koji govore u prilog tome da jedna teritorija koja nema atribute države postane član Unesko.
Poseban značaj, navodi se, imala je predsednikova poseta Vatikanu i razgovor sa papom Franciskom, a ta poseta, kako se ističe na sajtu, je u velikoj meri doprinela da zemlje Latinske Amerike glasaju protiv inicijative.
   Drugi važan korak je bio okupljanje ambasadora akreditovanih u Beogradu kada je generisan sadržaj u formi tweet wall-a koji je imao ukupan domet od četiri miliona ljudi širom sveta.
Javna diplomatija putem kampanje "Istina, Ne Kosovo Unesko" je išla u dva pravca - prvi preko diplomatsko-konzularnih predstavništava, a drugi putem društvenih mreža i interneta. 
U tom cilju je u saradnji sa RTS napravljen film na engleskom jeziku "Istina", u kome se izlaže kratka istorija srpske baštine i prikazuje martovsko uništavanje, a koji je podeljen ambasadorima 80 zemalja i organizacija i predsednicima država sa kojima je predsednik Nikolić razgovarao.
   U sklopu kampanje film i materijal koji govori o vekovima dugoj istoriji Srba na Kosovu, prosleđen je svetskim medijima i javnosti preko Ministarstva spoljnih poslova, SPC, DKP mreže i Uprave za dijasporu u više od 90 zemalja širom sveta.
Film je preuzela najveća ruska TV mreža Rušia Today, a i preveden je više jezika i prikazan milionima gledalaca širom sveta, a podeljen je i putem društvenih mreža gde je imao više od pola miliona pregleda. 
   Za nešto manje od 24 sata, dodaje se, predsednik Nikolić putem Tviter naloga pozvao je tviteraše da i sami napišu zbog čega misle da savet Unesko ne bi trebalo da podrži članstvo Kosova.
Samo na Tviteru kampanja je uspela da ostvari domet od 14,5 miliona ljudi širom sveta - 35 hiljada tvitova i ukupno 70 miliona impresija, a pokrenut je i sajt nokosovounesco.com koji je za nešto više od dve nedelje postojanja imao 140.000 unikatnih posetilaca koji su otvorili više od 360.000 stranica.
Pokrenuti su i Instagram profil i Fejsbuk stranica NoKosovoUnesco, koja ima više od 40 hiljada fanova na kojima su objavljivane potresne fotografije porušenih spomenika i zapaljenih manastira od kojih se mnogi i dalje nalaze u takvom stanju. 
Kampanja „ISTINA #NeKosovoUnesko" je na društvenim mrežama dospela do 25 miliona ljudi širom sveta, šireći poruku o važnoj temi baziranoj na istorijskim činjenicama - a služeći se najmodernijim alatima komunikacije.
     Kampanja ne bi, kako se naglašava, bila uspešna da se brojne ugledne ličnosti, pojedinci, građani Srbije i naši prijatelji širom sveta nisu uključili u projekat. 
Pogledaj vesti o: Tomislav Nikolić

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.