Izvor: Radio 021, 03.Avg.2020, 09:04

"Dečija kuća - Ljubav, vera i nada" upisuje prve polaznike u novi Montesori vrtić u Novom Sadu

Najmlađi Novosađani počev od 1. septembra moći će da pohađaju novu, savremenu Predškolsku ustanovu "Dečija kuća - Ljubav, vera i nada".

Ova verifikovana Predškolska ustanova, locirana u Kosovskoj 29, u centru Novog Sada, primenjuje kako nacionalni program obrazovanja i vaspitanja, tako i Montesori predškolski program.

U moderno opremljenom prostoru, ova predškolska ustanova nudi celodnevni boravak za mališane uzrasta od dve i po godine do početka osnovnoškolskog >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << obrazovanja.

Svoj detaljan, pažljivo osmišljen plan i program rada donosi u Novi Sad nakon sedam godina uspešnog rada u Beogradu, negujući individualni pristup deci, podsticajno okruženje, rad sa najkvalitetnijim didaktičkim sredstvima i stručnim kadrom.

Predškolska ustanova “Dečija kuća - Ljubav, vera i nada”, kao verifikovana ustanova, stiče pravo uključivanja u program subvencija za boravak dece u privatnim predškolskim ustanovama i poziva sve zainteresovane roditelje da upišu mališane u ovom periodu i time zbrinu svoje dete u pravim rukama.

Koji je princip rada u “Dečijoj kući - Ljubav, vera i nada"?

Ovaj vrtić ima maksimalni kapacitet od 60 dece, raspoređene u tri grupe. Svaka grupa od najviše 20 dece radi sa dva vaspitača. Ustanova ima i stručne saradnike, psihologa, pedagoga i logopeda. Psiholog, uz saglasnost roditelja, na početku radne godine obavlja testiranje dece primenom standardizovanih testova prilagođenih uzrastu deteta. Na ovaj način stručnjaci prate razvoj deteta, usmeravaju vaspitače i daju smernice roditeljima o napretku njihovog deteta.

Vrtić pruža uslugu celodnevnog boravka, radnim danima od 7:30 do 16:30h. Deci su obezbeđena četiri obroka - doručak, ručak i dve užine.

Vaspitno - obrazovni rad odvija se svakodnevno kroz grupne tj. usmerene aktivnosti, u kojima deca obrađuju teme predviđene nacionalnim programom rada i uz pomoć Montesori didaktičkih sredstava. U toku dana deca imaju i individualne aktivnosti kroz koje, prema ličnom interesovanju, biraju Montesori materijale iz praktičnog, senzornog, jezičkog, matematičkog, kosmičkog muzičkog ili kreativnog centra.

Mališani dva puta nedeljno imaju na raspolaganju i engleski jezik, a u toku dana je nezaobilazna i slobodna igra, kao i boravak u dvorištu.

Montesori program zasniva se na buđenju želje za učenjem, zadovoljavanju radoznalosti, izgrađivanju koncentracije deteta, radnih navika i samopouzdanja. Glavni cilj svih aktivnosti je pomoć prirodnom razvoju deteta.

Osnovni oblik učenja je rad sa Montesori materijalima, a deca znanja usvajaju kroz igru. Princip učenja putem pokušaja i pogreške pokazao se decenijama unazad kao odličan za rad sa decom, učeći ih upornosti i istrajnosti, u šta ćete se i sami uveriti.

Vizija osnivača ovog savremenog vrtića je srećno i zadovoljno dete koje raste u sigurnom, lepom i podsticajnom okruženju.

Podsticanjem ranog razvoja kod dece kroz praktične aktivnosti, deca razvijaju samostalnost koja direktno utiče na razvoj samopouzdanja i osnaživanje deteta. Na taj način dete postaje sigurnije da iznese svoje stavove i mišljenje.

Kako deca duži deo svog dana provode u vrtiću, veoma je važno kako će to vreme provesti. Naime, iskustvo i istraživanja stručnih pedagoga i psihologa je pokazalo da na razvoj ličnosti deteta u ovom najosetljivijem dobu, do polaska u školu, ne utiče samo genetska predispozicija već najvećim delom utiče okruženje.

“Dečija kuća - Ljubav, vera i nada” neguje otvorenu komunikaciju i saradnju sa porodicom. Roditelji deteta koje je polaznik ovakvog vrtića biće uvek upoznati sa aktivnostima mališana kroz svakodnevnu komunikaciju sa vaspitačima. Organizuju se i kreativne tematske radionice za decu i roditelje, kao i edukativne radionice za roditelje. Svaki roditelj dobija informacije na koji način da i sami primenjuju Montesori program kod kuće i time nastave dobar posao koji vaspitači i stručni saradnici rade u vrtiću.

Svi mališani koji budu polaznici ove predškolske ustanove tokom godine će imati priliku da obilaze kulturne i druge institucije sa vaspitačima, što predstavlja deo saradnje sa društvenom sredinom. Na taj način mališani bogate svoje iskustvo kroz posete muzejima, galerijama, pozorištima i drugim institucijama i otkrivaju zanimljive priče koje dele sa svojim roditeljima.

View this post on Instagram

U Montessori pripremljenoj sredini svi materijali imaju svoje mesto i svaki materijal se nalazi isključivo u jednom primerku. Na ovaj način deca se uče redu, ono što uzmu to i vrate na svoje mesto. Svako dete ima svoj prostor za rad, na stolu ili na podu. Za rad na podu se koriste tepisi, koji su trenutno van upotrebe zbog pandemije COVID-a. Na ovaj način deca uče da poštuju prostor drugog deteta, nema otimanja igračaka već se podstiču zajedništvo i empatija.

A post shared by PU Dečija kuća (@pu_ljubav_vera_nada) on Jun 25, 2020 at 11:13am PDT
Pogledaj vesti o: Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.