Izvor: Objava, 27.Nov.2015, 13:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izveštaj Kaspersky Lab-a o finansijskim prevarama: Šta kompanije pokušavaju da spreče po svaku cenu

Oko 60 odsto kompanija otkrilo je da je iskusilo makar jedan IT bezbednosni incident koji se može devesti u vezu sa finansijskim prevarama, utvrđeno je istraživanjem koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab. Istraživanjem je obuhvaćeno više od 5.500 direktora i stručnjaka kompanija iz 26 zemalja, a predmet istraživanja bili su IT bezbednosni rizici u korporativnom okruženju. Direktan gubitak novca usled sajber napada jedna je od glavnih bezbednosnih tema za kompanije, pri čemu se velika pažnja posvećuje ublažavanju rizika od finansijskih prevara usled malver napada i krađe podataka. Onlajn prevara je veoma kompleksan problem pa tako i banke imaju problema da je spreče: one imaju poteškoće da razdvoje štetne aktivnosti od legalnih, i tek treba da ustanove ko je odgovoran za uklanjanje štete i odgovore na pretnje.
Istraživanjem o korporativnim IT bezbednosnim rizicima ustanovljeno je da je finansijska prevara jedna od najosetljivij tema za kompanije. Druge vrste signurnosnih upada, pa čak i najopasnijih, kao što je sajber špijunaža, mogu dati kompanijama dovoljno vremena da ublaže rizik. Međutim, gubitak novca utiče na funkcionisanje i reputaciju kompanije praktično istog trenutka. U isto vreme, primetili smo da ne postoji neka jedinstvena percepcija finansijske prevare, već se ona razlikuje među predstavnicima kompanija i daleko je od realne slike tog problema. Kompanije i dalje nisu utvrdile ko ima najveću odgovornost za sprečavanje ovakve vrste napada. Rešenja koja imaju za cilj obezbeđivanje finansijskih transakcija bilo kog tipa takođe nisu adekvatno definisana: neke kompanije se oslanjanju na banke, neke koriste rešenja trećih strana ili uspostavljaju neke svoje bezbednosne rutine, dok neke od njih i dalje nisu u potpunosti primenili rešenje za sprečavanje prevare.
Neki od ključnih zaključaka ovog istraživanja su sledeći:
• 24 odsto kompanija sprovodi finansijske transakcije preko Wi-Fi mreže na mobilnim uređajima, dok 46 odsto njih to radi preko računara.
• 38 odsto kompanija smatra da je naophodno da unaprede zaštitu finansijskih transakcija.
• 61 odsto kompanija angažuju finansijske institucije koje imaju dobru bezbednosnu reputaciju.
• Finansijske organizacije i dalje nemaju jedinstven pristup utvrđivanju odgovornosti za sprečavanje malicioznih napada. Među popularnim opcijama su: IT odeljenja u bankama, viši menadžment, pa čak i policija ili vladine institucije.
„Iako su „fišing“ i malver napadi i dalje najčešće korišćene metode finansijskih pretnji i metode kojih se korisnici najviše plaše, naši stručnjaci primetili su da finansijski sajber napadi evoluiraju u soficsticirane i veoma složene kampanje. Kako bi bila obezbeđena pouzdana zaštita, neophodno je da se uzmu u obzir svi činioci finansijskih transakcija kao što su mobilni uređaji, Wi-Fi mreže i kanali koji se koriste za finansijske transakcije van korporativnog okruženja. U slučaju kada ne postoji adekvatno utvrđena strategija odbrane od finansijskih napada, to najčešće dovodi do gubitka novca. Kompanije moraju da poseduju adekvatno znanje o pretnjama, moraju imati razvijenu strategiju odbrane, kao i ustanovljenu proceduru i alate za ublažavanje napada. Uloga bezbednosnih kompanija stoga nije samo da kreiraju nove tehnologije koje imaju za cilj sprečavanje finansijskih prevara, već i da dele informacije koje će pomoći kompanijama da definišu strategije odbrane i formiraju adekvatne korake za ublažavanje napada”, izjavio je Ros Hogan (Ross Hogan), direktor odseka za zaštitu od prevara u kompaniji Kaspersky Lab.
Izveštaj kompanije Kaspersky Lab „Finansijske prevare: Uticaj na korporativne troškove”, najnoviji izveštaj o IT bezbednosnim rizicima, dostupan je na ovoj stranici. Posetite ovu stranicu da saznate više o korporativnim proizvodima kompanije Kaspersky Lab za sprečavanje onlajn finasijskih prevara.
O kompaniji Kaspersky Lab
Kaspersky Lab je najveći svetski privatni prodavac bezbednosnih rešenja za krajnje korisnike. Kompanija je rangirana među četiri najbolja svetska proizvođača bezbedonosnih rešenja za krajnje korisnike (IDC,2014). Kompanija Kaspersky Lab je, još od 1997, inovator u oblasti IT bezbednosti i pruža efektivna digitalna bezbednosna rešenja i informacije o pretnjama za velike kompanije, mala i srednja preduzeća i potrošače. Kaspersky Lab je internacionalna kompanija koja posluje u skoro 200 zemalja i teritorija širom sveta, pružajući zaštitu za više od 400 miliona korisnika širom sveta. Saznajte više na veb sajtu: www.kaspersky.com.