Uzbunjivač prijavio da je Nišlija preminuo čekajući Hitnu pomoć, ispituje se odgovornost zaposlenih

Izvor: JužneVesti.com, 19.Jan.2021, 12:29

Uzbunjivač prijavio da je Nišlija preminuo čekajući Hitnu pomoć, ispituje se odgovornost zaposlenih

Skoro sat vremena je 46-godišnji Nišlija čekao Hitnu pomoć nakon što mu je u toku noći pozlilo, ali je preminuo pre nego što je ekipa stigla i reanimacija nije uspela, svedoči lekar Miodrag Branković. Kao uzbunjivač je to i prijavio nadležnima, jer smatra da su mogli da spasu život čoveku da je ekipa reagovala na vreme. Iz Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Niš odgovaraju da isputuju odgovornost zaposlenih koje je uzbunjivač prijavio, kao i da je dispečer prebačen na drugo radno >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << mesto.

Sve se dogodilo 28. novembra prošle godine, a Branković je kao uzbunjivač odmah pokrenuo i unutrašnje i spoljašnje uzbunjivanje. Međutim, izostala je reakcija i Zavoda za hitnu medicinsku pomoć i Zdravstvene inspekcije, kaže, pa je odlučio da uzbuni javnost, a objašnjava da na to ima pravo po zakonu, jer je nastupilo ugrožavanje zdravlja i bezbednosti stanovništva.

Ističe da stoji iza svedočenja da je 46-godišnjak preminuo nakon što je 51 minut čekao Hitnu pomoć, jer je on bio u ekipi koja je na kraju upućena kod pacijenta. Branković je pokušao reanimaciju, ali kaže da je bilo kasno; foto: JV

Za tog pacijenta je supruga zvala prvo u 00:15, požalila se na jake bolove u grudima koji su ga probudili iz sna. Dobili su savet, međutim nije mu bilo ništa bolje i javili su se ponovo u 00:42. Poziv je primljen u 00:44. Poslednji put pozvali su Hitnu u 01:16, gde je njegova supruga rekla da se onesvestio i da mu se pojavila pena na ustima. Mene su tada uputili na taj poziv, ali tek u 01:25. Ja sam u tom trenutku bio u Gornjomatejevačkoj, na drugom kraju grada, a čovek je u ulici kod Starog groblja i tamo smo bili u 01:34, ali čovek je već bio mrtav. Pokušali smo reanimaciju, ali on nije davao nikakave znake života - prepričava šta se dogodilo te noći.

Branković napominje da je te noći bilo prvo 5 dežurnih ekipa, umesto 7 koliko je neophodno.

Ekipa koja je pokrivala taj teren, odnosno tu lokaciju i ulicu, povučena je sa terena u ambulantu. To znači da smo od 5 ekipa te večeri ostali na 4 ekipe, a još jedna iz meni nepoznatog razloga te večeri od 23 sata nije bila angažovana, što znači da je ceo Niš te večeri držalo samo 3 ekipe - ističe.

Ovo o čemu Branković sada svedoči je, ističe, dokaz svega o čemu je govorio i ranije i zato dobijao disciplinske prijave - da Hitna pomoć u Nišu nema dovoljno lekara i ekipa na terenu. Smatra da odgovornost za to snosi rukovodstvo Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Niš. Umesto 7 ekipa, te večeri prvo bilo 5 na terenu, a potom samo 3; foto: arhiva JV

Ja još od avgusta javno pričam o tome da mi nemamo dovoljan broj terenskih ekipa, da nemamo dovoljno terenskih lekara i ovo je direktna posledica svega toga. A Ministarstvo je bilo spremno da da saglasnost još septembra za konkurs koji direktor nije hteo da raspiše, zašto, to je pitanje za njega - smatra Branković.

U prijavi je takođe naveo da je odgovornost i na dispičaru koji nije na vreme poslao ekipu, ali i šefu operativne smene koji je loše organizovao rad te noći, a najveća na zamenici direktora koja nije obezbedila dovoljan broj izvršitelja.

Da smo imali dovoljan broj terenskih ekipa sve bi bilo u redu i verovatno bi taj čovek sada bio živ. Jer kakva je to Hitna pomoć ako vi ekipu čekate 51 minut? Najverovatnije je bio infarkt u pitanju, čovek je imao 46 godina, nije se lečio ni od čega, nije imao tegobe ranije, tako je rekla supruga, osim tog iznenadnog bola u grudima koji ga je probudio iz sna - napominje.

Uzbunjivač zvanično prijavio ovaj slučaj, ali još nema reakcija; Ilustracija; Foto: Arhiva JV Uzbunjivač je zvanično ovaj slučaj prijavio još 2. decembra - kaže da je Zavodu za hitnu medicinsku pomoć to zvanično dostavljeno sutradan, a Zdravstvenoj inspekciji Ministarstva zdravlja 8. decembra. Odgovore nije dobio, iako su nadležni za to imali rok od 15 dana.

Nažalost, ni Inspekcija zdravlja ni Komisija za kontrolu kvaliteta rada u Hitnoj, ni direktor, niko se po tom osnovu nije oglašavao. Osim što su mi dostavili dopis da će da me pozovu kada bude sazvana Komisija za kontrolu kvaliteta rada, ali to ne može tako. Oni mesec dana ne rešavaju ništa niti se odgovorni sankcionišu - zaključuje Branković.

Pomoćnica direktora Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Niš Snežana Radivojević u odgovoru novinarima Južnih vesti ističe da je nakon prijave uzbunjivača predmet dat Komisiji za unapređenje i kontrolu kvaliteta rada, koja je ispitala navode iz prijave.

Dispečer Zavoda za HMP Niš je do okončanja postupka premešten na drugo radno mesto. Ispituje se odgovornost svih zaposlenih u Zavodu koji su predmet prijave. Komisija za kontrolu i unapređenje kvaliteta, dodatno očekuje informacije od ovlašćenog operatera mobilne telefonije u vezi sa listingom telefonskih poziva i radio veze - navodi u odgovoru.

Radivojevićeva navodi da će nakon zaključka Komisije za unapređenje i kontrolu kvaliteta rada javnost o tome biti obaveštena.

Pitanja o ovom slučaju su takođe upućena i Zdravstvenoj inspekciji i Ministarstvu zdravlja i odgovori se očekuju.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.