Otpuštanja u fabrici volana u Beloj Palanci, rukovodstvo uverava da se fabrika ne gasi

Izvor: JužneVesti.com, 16.Sep.2021, 12:07

Otpuštanja u fabrici volana u Beloj Palanci, rukovodstvo uverava da se fabrika ne gasi

Odlazak na kolektivni godišnji odmor i otkaz nekolicini radnika ukazali su Belopalančanima zaposlenim u fabrici TGRS da će se ona zatvoriti, a da će njih skoro 100 ostati bez posla. Ipak, iz rukovodstva fabrike objašnjavaju da je situacija na tržištu auto-industrije loša i da je to razlog za otpuštanje 14 radnika, ali da, ukoliko se situacija na tržištu znatno ne pogorša, daljih otpuštanja neće biti.

Sudbina radnika vranjskog Geoksa ili niškog Šinvona, >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << prva je pala na pamet radnicima fabrike auto-delova u Beloj Palanci, otvorenoj pre samo godinu dana, nakon što su neki od njih ostali bez posla.

Odmah su po Beloj Palanci krenule glasine da se fabrika zatvara, a kako su trenutno gotovo svi radnici na kolektivnom godišnjem odmoru, sumnja da će se oni uopšte vratiti na posao bila je opravdana za mnoge od njih.

Fabrika ne radi, priča se da će kolektivni godišnji odmor biti trajni. Počeli su da otpuštaju radnike, a ne radimo ni godinu dana. Kako nam je objašnjeno, firma koja je uzimala volane u Češkoj je zatvorena, pa je to razlog otpuštanja. Ne znamo da li se vraćamo na posao - kaže za Južne vesti jedan od radnika firme.

Odgovor kakva je sudbina fabrike nisu dobili od rukovodstva, ali ni od predstavnika belopalanačke vlasti koja je podigla kredit od 100 miliona dinara i, uz oko 25 miliona iz opštinske kase, sredila fabričku halu nekadašnjeg Femida i predala je austrijskom investitoru TGM Services na korišćenje, uz mesečnu zakupninu nešto manju od 3.000 evra.

Opština je zadužena zbog dolaska te firme, šta će se sada dogoditi? Više od 10 radnika je već na birou, koliko znamo otpuštanje će se nastaviti - pričaju radnici.

Da se fabrika ne zatvara, tvrdi izvršni direktor TGRS Jan Rihter. Kako objašnjava, otpušteno je 14 radnika i kao glavni razlog navodi aktuelnu situaciju u automobilskom sektoru u svetu.

Kaže da plana za dalja smanjenje radnika nema, osim ako se situacija na tržištu znatno ne pogorša. Obećano 350 radnih mesta, trenutno zaposleno 75; foto: Opština Bela Palanka

Većina evropskih proizvođača automobila privremeno obustavlja svoju proizvodnju ili značajno smanjuje obim proizvodnje. Kao posledica toga, naše narudžbe su pale od jula i nastavljaju se. Na kraju smo morali odlučiti da malo smanjimo broj zaposlenih u TGRS -u jer se količine još ne oporavljaju - kaže Rihter.

Nakon otpuštanja 14 radnika, ostalo je da radi njih 75, a kako kaže direktor, imaju konkretne poslovne planove za njeno širenje u bliskoj budućnosti i planiraju da ponovo zaposle ljude čim posao ponovo oživi.

Verujte mi, to nije bila laka odluka. Uložili smo mnogo sredstava u obuku i obrazovanje ovih zaposlenih i takođe razumemo društveni uticaj. S druge strane, moramo odgovorno reagovati na kretanja na tržištu na koja ne možemo uticati. Nadajmo se da će se situacija uskoro oporaviti i da ćemo moći da radimo na standardnom nivou kao i do sada - kaže direktor.

Rihter objašnjava da je ulaganje u Beloj Palanci strateški korak razvoja poslovanja u evropskom regionu i planirano je da TGRS postane važan dobavljač na tržištu automobila.

Nakon što su od Opštine Bela Palanka dobili sređenu halu za proizvodni pogon, plan je bio, prema najavama, da u drugoj fazi austrijski investitor izgradi fabriku u industrijskoj zoni Murica 1 i da uposli novih 250 radnika.

Početak gradnje je bio najavljen za početak 2021. godine, ali ona i dalje nije počela.

Sa Opštinom Bela Palanka već smo zaključili memorandum. Većina sadržaja se prati, uprkos neočekivanim poteškoćama u kovid eri. Opština Bela Palanka još uvek radi na pripremi raspoloživog zemljišta koje nam je potrebno za izgradnju postrojenja. Nadajmo se da će se sve administrativne teme uskoro zatvoriti, kako bismo mogli postaviti kamen temeljac modernog industrijskog pogona - kaže Rihter.

Inače, plate radnika u ovoj belopalanačkoj fabrici se, prema saznanjima Južnih vesti, kreću od 35.000 do 40.000 dinara.

Pitanja u vezi sa otpuštanjem radnika i razvojem dugo najavljivane investicije kojom se vlast u Beloj Palanci gotovo svakodnevno hvali poslata su Kabinetu predsednika Opštine Gorana Miljkovića, ali odgovora - nema.

Nema ni odgovora na pitanja šta se dešava sa zemljištem u industrijskoj zoni i zbog čega i dalje nema uslova da investitor krene sa gradnjom drugog pogona u kome bi, prema radnijim najavama, posao trebalo da dobije još 250 radnika.

Podsetimo, rekonstrukciju nekadašnje fabrike Femid ranije je kritikovala opozicija, a predsednik Opštine Goran Miljković nekoliko puta je korigovao broj radnika koji bi trebalo da dobiju posao u novootvorenoj fabrici.

Najpre je bilo 500 radnika do kraja 2020. godine, da bi se krajem 2019. predsednik ispravio - 100 radnika će dobiti posao 2020. godine, ostalih 400 do kraja 2021. godine.

Sredinom januara 2020. godine bila je i nova licitacija brojem zaposlenih, ali znatno manja - posao u fabrici auto-delova imaće 350 Belopalančana i to do kraja 2021 godine.

Sada, kada je ostalo još malo do kraja te godine, posao u fabrici ima 75 radnika, a gradnja nove fabrike nije ni na vidiku.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.