Izvor: KMnovine.com, 04.Feb.2019, 14:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Dr Vladislav Đorđević: Tajna fenomena Miroljuba Petrovića
"Da bi steko popularnost Miroljub je posegao za čitavim arsenalom sredstava dodvoravanja javnom mnjenju".
Dr Miroljub Petrović
Piše: dr Vladislav Đorđević
Za kratko vreme Miroljub Petrović je stekao veliku medijsku popularnost. Jedno njegovo gostovanje na >> Pročitaj celu vest na sajtu KMnovine.com << TV Balkan info ima skoro pola miliona pregleda, a moje jedva oko trideset hiljada. Spram njega nisam baš popularan. Možda i bolje. Koja je tajna njegove popularnosti?
Miroljub je bivši adventista i stoga u njegovoj teologiji ima naplavina judeo-protestantizma. Tako je npr. njegov „naučni kreacionizam” direktno preuzet iz adventizma, a posredno iz protestantskog fundamentalizma. Njegov „Centar za prirodnjačke studije” je preslikan jedan takav centar iz SAD. Dakle, Miroljubov „naučni kreacionizam” po svojoj inspiraciji nema veze ni sa pravoslavljem ni sa naukom. Ipak, njegova teologija je manje-više prihvatljiva za sve hrišćane, jer – na kraju krajeva – tu postoje velika preklapanja i saglasnosti.
Da bi steko popularnost Miroljub je posegao za čitavim arsenalom sredstava dodvoravanja javnom mnjenju. Pričajući protiv masona – mahom nategnuto i proizvoljno, on se dodvorava Srbima antiglobalistima. Pričajući protiv jezuita – mahom netačno i konspirološki, on se dodvorava Srbima antikatoličkog i antihrvatskog sentimenta. Pričajući o Srbima kao potomcima Sema, on se dodvorava maloj, ali agresivnoj Srpskoj samorodnoj istorijskoj školi. Ne znam koliko ga deretićevci prihvataju kao svoga. Pričajući o Skenderbegu kao Srbinu i crtajući mapu Velike Srbije većom od Šešeljeve, on se jeftino ulaguje srpskim nacionalistima zanesenjacima. Pričajući o Dušanovom carstvu i teokratiji, on se ulaguje srpskim nacionalistima i konzervativcima.
"Ideš pod mač, bato" osvojilo mlade.
Pevajući iz gusle srpske narodne pesme, on se dodvorava Srbima folkoristima i epičarima. Ali svo to dodovravanje nije ključna tajna njegovog uspeha.
Da bi se dodvorio javnom mnjenju on neretko koristi klasične metafore („vitez”, „princeza”), ali i omladinske žargone („kamenjerka”, „buzdovani”, bato”). Ja takav ulični sleng ne koristim ni privatno, a kamoli javno. Baš nemam smisla za marketing. Ali ni ti žargonizmi nisu tajna njegovog uspeha.
On nije stekao popularnost zbog svojih pseudonacionalističkih stavova, ni kolokvijalnog viciranja, nego stoga što je jasnosti pružio ono što joj nedostaje: uputstva za praktični život sa prizivom na Božju volju. U Srpskoj pravoslavnoj crkvi zjapi praznina zbog nemanja socijalne doktrine, pa vernici često ne mogu da se u životu pravilno orijentišu. Često lutaju i „traže se”.
Dezorijentisani vernici se lako vezuju za proroke poput Miroljuba. Naša pomesna crkva, za razliku od Ruske, prepušta vernike same sebi. Ne daje im gotovo nikava uputstva u pogledu odnosa prema društvu, politici, pravu, umetnosti, ekonomiji, ekologiji, zdravlju, bioetici, seksualnosti i drugim aspektima života. Pravoslavlje se malo bavi praktičnim životom. U tu prazninu je „uskočio” Miroljub. Kada bi SPC imala svoju socijalnu doktrinu, kao što je ima RPC, bio bi sužen prostor za Miroljuba i druge proroke. Svojom socijalnom pasivnošću i begom od socijalne odgovornosti SPC je omogućila pojavu Miroljuba Petrovića. Kada bi SPC bila socijalno aktivnija bilo bi manje ličnih i nacionalnih lutanja i mesta za medijska eksponovanja ekscentrika.
KM Novinama je potrebna vaša podrška - pročitajte zašto KLIK
Izvor: KM Novine :: © 2014 - 2019 :: Hvala na interesovanju