Direktor USAID medijskog programa u Srbiji: Medijsko tržište ovde je poprilično haotično

Izvor: JužneVesti.com, 17.Jun.2021, 09:06

Direktor USAID medijskog programa u Srbiji: Medijsko tržište ovde je poprilično haotično

Politka u medijskom prostoru, dezinformacije i lažne vesti, kao i velike kompanije koje uzimaju veći deo tržišta i pažnju publike, čine tržište posebno haotičnik, kaže Evan Trejs, direktor IREX programa za osnaživanje medija u Srbiji. Neka od rešenja su, kako kaže, novi biznis modeli medijskih kuča, osnaživanje medija, ali i rad na medijskoj pismenosti.

IREX u Srbiji radi u sklopu USAID-ovog programa i bavi se, pre svega, osnaživanjem medija kroz nekoliko projekata >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << koji se trenutno sprovode.

Ova organizacija je u Srbiji bila i pre nekoliko godina, a njihov sadašnji direktor kaže da je njegov utisak da je medijsko tržište haotično.

Tržište postaje prilično haotično zbog čega mediji, naročito oni mali, teško mogu da s epojave i budu uspešni na tržištu. MI vidimo da u srpskom medijskom ekosistemu postoji mnogo raznih problema i spornih pitanja. A onda postoji i više načina kako možeš da pristupiš poduhvatu i pomogneš ljudima da budu bolji - rekao je Trejs.

Glavna ideja programa kojim rukovodi je, kako kaže, pomoći medijima da budu samoodrživi.

Ako mediji planiraju da budu nezavisni onda moraju da imaju osećaj da ne zavise ni od koga. Od jednog čoveka, od jedne institucije ili od nekoliko njih kako bi preživeli. Moraju da budu samostalni, da ne budu vezani za državno finansiranje, donorsko finansiranje, finansiranje iz jednog ili dva različita izvora. Zato naš projekat pokušava da osposobi medije da misle na koji način bi oni mogli da diverzifikuju svoje prihode. Povećaju prihode i zarade više para - kaže Trejs.

Pojašnjava da svaki medij mora da ima različitu vrstu podrške, a to znači da neki prihodi moraju da dolaze i od auditorijuma.

U Srbiji smo pomogli mnogim kućama da počnu da zarađuju od publike. Takođe, to znači i partnerstvo za drugim organizacijama ili biznis kompanijama, dok god je to odvojeno od uređivačke politike, a sve to znači potragu za načinima proširenja biznis modela - zaključuje Trejs.

Kako vidi medijsku sliku u Srbiji, razlikuje li se ona od Amerike, kako se IREX bori protiv lažnih vesti i zašto je važna medijska pismenost, pogledajte u emisji “15 minuta”.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.