Istraživanje: Izlaznost u padu

Izvor: B92, 07.Mar.2014, 17:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istraživanje: Izlaznost u padu

Beograd -- Istraživanje B92 i Nina-medije pokazuje pad broja onih koji će sigurno na birališta 16. marta i porast broja onih koji verovatno neće koristiti glasačko pravo.

Anketu za B92 telefonski je uradila Nina-medija od 2. do 4. marta, na teritoriji Srbije bez Kosova, a odgovore je dalo 1.800 građana.

U prvom izbornom istraživanju čak 58,9 odsto građana se izjasnilo da će izaći na izbore, u drugom 58,4 odsto njih, dok prema poslednjim podacima do kojih smo došli >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na birališta izlazi sigurno tek 56,1 odsto.

Da će verovatno glasati kaže 15,3 odsto ispitanika, 9,1 odsto verovatno neće glasati, a 13, 4 odsto sigurno ne izlazi na izbore. Njih 6,1 odsto još ne zna da li će na birališta.

Ko raste, a ko pada?

Što se opredeljenosti birača tiče - koalicija oko SNS je i dalje ubedljivo prva, ali sa 44,9% beleži pad u odnosu na prethodno istraživanje i rezultat od 45,2%.

Koalicija oko SPS sada bi dobila 13,9%, dok je prošle nedelje bila na 13,1%. Rast u odnosu na prošlu nedelju beleži i DS, koji ima 10,4% u odnosu na 9,9%.

NDS Borisa Tadića ima ozbiljna pomeranja i skok na 7% odsto sa 6,1% u prošlom istraživanju. U prvom istraživanju u kom se ova stranka pojavila imala je 5,9% podrške.

LDP je na 4,6% (prošle 4,8%) i uvek se kreće tu negde ka cenzusu, dok URS ima 3,6% (prošle 3,8%).

DSS ove nedelje ima 6,9%, odnosno pad u odnosu prošlonedeljnih 7,2%.

SRS je pao za 0,1 odsto i sada ima 2,8 odsto podrške, dok su Dveri zabeležile skok sa 3,0% na 3,1%.

U istraživanjima prvi put sad beležimo i rejting Saše Radulovića od 1,3%.

Kako i na koga utiče kampanja

Za skoro tri četvrtine glasača predizborna kampanja 73,8 odsto nije imala uticaj na odluku za koga će glasati, dok je na više od desetine, 11,5% glasača kampanja imala uticaja.

Preostalih 14,6% glasača navodi da je kampanja malo uticala na njihovu odluku.

Istraživanje pokazuje i da kampanja manje utiče na muškarce nego na žene.

Broj glasača na koje kampanja nije uticala povećava se s porastom stepena obrazovanja i ličnih mesečnih primanja građana. Među onima na koje kampanja takođe ne utiče više ima Beograđana od ostalih.

Koliko je korektna kampanja

Na pitanje koliko se ova kampanja razlikuje od prethodnih, 40,7 odsto građana smatra da je kampanja korektnija od prethodne, četvrtina ili 24,7 odsto kaže da je manje korektna, a trećina građana 34,6 ne zna odgovor na ovo pitanje
Pogledaj vesti o: Izlaznost na izborima

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.