Izvor: Radio 021, 24.Nov.2019, 16:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za učenike su vitezovi i Toplica Milan i Bosiljčić Ivan

Profesori istorije na času čuju da je "Jusein želeo da obnovi Rimsko carstvo", da je "Leonardo di Kaprio naslikao Monalizu", a revolucionar "Lav Troicki se borio protiv Staljina", jer mnogi mladi zbog oskudnog znanja brkaju istorijske i poznate ličnosti.

Pitao je profesor istorije učenike koliko je bilo svetskih ratova. "Jedan", odgovorio je učenik, a na potpitanje koji je to bio rat uzvratio: "Drugi svetski".

Kako piše "Politika", nije u pitanju anegdota, niti >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << vic čiji je glavni junak nestašni Perica. Nastavnici istorije u osnovnim i srednjim školama ovakve "bisere" beleže na časovima.

Iz školskih klupa mnogi đaci izlaze sa oskudnim znanjem istorije. Ne spore to profesori i kažu da "gube bitku sa preobimnim gradivom". Najteže im je da "protrče" kroz plan i program za peti i šesti razred, jer đaci tada teško savladavaju i novu terminologiju.

"Osnovcima su mnogo teški termini sa kojima se prvi put sreću. Otuda brkaju termine iz biologije i istorije. U kontrolnom zadatku, na primer, navode da je Srbija bila prinuđena da prihvati umesto aneksije anesteziju Bosne i Hercegovine. Stećak je 'kad neko nešto stekne'", dočarava Marjan Mihajlović, profesor istorije u OŠ "Miroslav Antić" u Nišu.

On je tvorac sajta "Nastava istorije" koji već deset godina privlači pažnju istoričara zainteresovanih da čas obogate člancima, anegdotama, animacijama, filmovima... Njegovi đaci nedavno su izveli dramatizaciju Trećeg krstaškog rata na školskom času.

"Napravili su lutkarsko pozorište, sa ginjolima od čarapa i sami osmislili tekst na teme koje sam im zadao. Ali, ni tako kreativni časovi nisu dovoljni za sticanje bazičnog znanja. Trudim se da đake kroz istoriju vodim kao kroz zanimljivu priču. Malo toga zapamte, jer je gradivo preobimno. Od petog do osmog razreda iz reforme u reformu, gradiva sve više, nikako da se napravi ravnoteža između nastavnog programa, vremena za nove lekcije i utvrđivanje gradiva. Izađu iz osnovne škole da ne znaju elementarne pojmove, da je, recimo, islamska bogomolja – džamija", zapaža Mihajlović.

Već 15 godina, koliko radi u prosveti, piše đačke omaške sa časova provere znanja.

"Rimsko carstvo je želeo da obnovi Jusein, po sprinteru Juseinu Boltu, umesto Justinijan. Umesto Lav Trocki, za Staljinovog protivnika kažu Lav Troicki. Leonardo da Vinči u đačkim odgovorima je Leonardo di Kaprio. Glavni istorijski likovi Kosovskog boja su Jugovići, pobratimi Miloša Obilića, Milan Toplica i Ivan Bosiljčić, umesto Kosančić", samo su pojedinosti iz zbirke u nastajanju koja svedoči da đaci često mešaju istorijske ličnosti sa poznatima iz sveta filma ili sporta.

"Što više radnog iskustva imam to više gledam da objasnim ključne stvari, da ne 'gušim' detaljima. Primera radi, ako radimo Nemanjiće, da znaju rodoslov, ko je kome šta i da znaju bar u kom veku se šta zbivalo, kojoj epohi pripadaju istorijske ličnosti i događaji", navodi sagovornik "Politike".

Autor: Politika

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.