Izvor: NoviMagazin.rs, 09.Jul.2019, 23:39 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Folksvagen ove nedelje obustavlja proizvodnju bube
Nemačka kompanija Folksvagen obustaviće ove nedelje proizvodnju poslednje verzije modela "buba" (beetle), u fabrici u meksičkom gradu Puebla.
Ta odluka znači kraj puta za vozilo koje je simbolizovalo mnoge stvari od 1938. godine kada je prva "buba" proizvedena.
Automobil je bio simbol posleratne ekonomske renesanse i sve većeg prosperiteta srednje klase, ali i primer globalizacije, pošto je postao prepoznatljiv širom sveta. U SAD je 60-ih godina prošlog veka postao >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << simbol kontrakulture.
Originalni dizajn "bube" osmislio je austrijski inženjer Ferdinand Porše, koji je angažovan da realizuje ideju nekadašnjeg nemačkog diktatora Adolfa Hitlera o "narodnom automobilu", po uzoru na Fordov "model T" u SAD.
Masovna proizvodnja "bube" otkazana je zbog Drugog svetskog rata. Umesto toga, u velikoj novoj fabrici oko koje se razvio grad Volfsburg, počela je proizvodnja vojnih vozila, u kojoj su pod prisilom i u užasnim uslovima radili radnici iz cele Evrope.
Pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, Folksvagen posle rata ponovo postaje proizvođač civilnih automobila, a fabrika te kompanije prebačena je 1949. u vlasništvo nemačke vlade i savezne države Donja Saksonija, koja je i danas vlasnik dela kompanije.
Do 1955. godine u Volfsburgu je proizvedeno milion "buba", a najvažnije strano tržište za taj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 komada, 40 odsto godišnje proizvodnje.
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine sa dolaskom novih modela kao što je "golf", ali "buba" je preživela. Proizvodnja izvornog modela "bube"je nastavljena u Meksiku od 1967. do 2003. godine, što je duže nego što se auto proizvodio u Nemačkoj.
Poslednji primerak inovirane "bube" iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle sutrašnjih ceremonija u Puebli kojima će biti obeležen kraj proizvodnje.