Izvor: RTS, 11.Mar.2019, 16:42 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Građani traže siguran prelaz preko Ibarske magistrale
Meštani Konareva kod Kraljeva pre godinu i po dana peticijom su tražili da se na Ibarskoj magistrali koja prolazi kroz to mesto postave pešački prelaz i saobraćajna signalizacija. Tu je do sada stradalo više od dvadeset ljudi, a magistralu svakodnevno prelazi veliki broj meštana. Iz "Puteva Srbije" kažu da će finansirati radove, ali tek pošto dobiju projekat i saglasnost nadležnog ministarstva.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Na delu Ibarske magistrale kroz Konarevo, kod Kraljeva, maksimalna brzina je 60 kilomatara na sat, tu se priključuju dva puta koja vode do većih naselja,
a sa obe strane su autobuska
stajališta.
Roditelji decu prevode preko puta, jer su na tom delu velike brzine, a dozvoljeno je preticanje.
„Niko
neće da stane, mnogo se brzo vozi”, kaže naš sagovornik, „deca
nekad i zakasne na autobus, čekaju posle
drugi ili se vrate kući da ih ponovo
vozimo.”
Problem povećavaju i
šleperi koji se često zaustavljaju u
blizini raskrsnice. Zato su meštani
peticijom tražili bezbedniji prelazak
magistrale.
"Ovde
je stradalo oko 25 ljudi.
Tu su preko puta, kao što vidite, poginule majka i ćerka”, ističe Ljubiša Košanin. „Da se desi
samo još neka velika katastrofa, kao
što se desilo na Beranovcu i ovde u
Kraljevu pa bi se setio neko da dođe ovde
da postavi signalizaciju da nešto uradi"
„Naš
predlog je da smanjimo brzinu ovog dela
puta, da se uradi pešački prelaz, kao i vertikalna saobraćajna
signalizacija koja bi najverovatnije
mogla da doprinese da se ovakvi slučajevi ne dešavaju na ovom delu
puta”, ističe
Rajko
Milenković, član Saveta MZ Konarevo.
Iz
Puteva Srbije, u čijoj je nadležnosti
Ibarska magistrala, saopštavaju da je
izmena režima saobraćaja na tom putu u
nadležnosti lokalne samouprave, jer
prolazi kroz naseljeno mesto. Finansiraće, kažu, postavljanje signalizacije, ali
tek kada im Grad Kraljevo dostavi projekat
i odobrenje Ministarstva saobraćaja.
Meštani Konareva pomoć su tražili i od
Inspekcije za državne puteve pri
Ministarstvu saobraćaja.
U
septembru 2017. odgovorili su im da je,
prema njihovim informacijama, Savet za
bezbednost saobraćaja grada Kraljeva
tražio da se izradi projekat za povećanje
bezbednosti na ovoj raskrsnici. Gotovo
godinu i po dana je prošlo od tada, a
stvari na terenu se nisu pomerile sa
mrtve tačke.
Projekat
je, kažu u lokalnoj samoupravi,
projektantska kuća trebalo da uradi
besplatno.
„Dokle
se tu stiglo, ja ne znam, znam da su dva
tri puta izlazili, da su uzimali neke
mere”, kaže Nenad Marković, iz Savet za bezbednost saobraćaja Grada. „Ali nije ni bitno, naći ćemo način
da rešimo taj njihov problem. Uvek je
najlakše najslabijeg baciti svu
odgovornost. Ako je do nas, mi ćemo u
rekordnom roku taj projekat da uradimo,
Putevi Srbije će ga dobiti, a kad će da
ga realizuju, ja bih voleo čisto da
vidim.”
Ovaj
deo Ibarske magistrale rekonstruisan
je 2003. godine, kada su i izgrađena
autobuska stajališta i postavljena
postojeća saobraćajna signalizacija.