Vlasniku vraćen autobus ubica iako nije gotovo novo veštačenje

Izvor: Blic, 11.Dec.2011, 03:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vlasniku vraćen autobus ubica iako nije gotovo novo veštačenje

Beograd - Autobus sa linije 77 beogradskog privatnog prevoznika „Bamiron”, koji je 3. novembra na Zvezdari usmrtio Dijanu Đorović (22) i Radomira Vučkovića (19), vraćen je ovom preduzeću iako još nije obavljeno njegovo sudsko veštačenje, rekao je za „Blic” Veljko Đuričković, vlasnik „Bamirona”.

On je za naš list izjavio da mu je vozilo vraćeno nakon urađenog vanrednog tehničkog pregleda.

- Autobus je tu u garaži, stoji u istom stanju. Nije >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << popravljen, a i ne znam da li se više isplati ulagati u njega. Može da se kreće, samo što nema stakla i odvaljena mu je leva strana - rekao je Đuričković za naš list.

Kada je naš list o ovome obavestio Đorđa Kalanja, branioca vozača autobusa koji se sumnjiči da je odgovoran za pogibiju dvoje studenata, advokat nam je rekao da je „iznenađen i da prvi put čuje tako nešto”.

- Ukoliko postoji namera da se uradi potpuno nepristrasno veštačenje autobusa za koji se sumnja da je tehnički neispravan, onda policija mora da ga obezbeđuje dok se veštačenje ne završi do kraja. Jedino je to garant da svi zainteresovani u postupku mogu da očekuju pravdu - rekao je Kalanj.

S njim se složio i Milan Božić, direktor Centra za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije.

- Ako se vozilo vrati vlasniku, posle toga ništa više ne može da se uradi. On sada ima mogućnost da izmeni celo vozilo. Ako ono nije pod policijskim nadzorom, dovoljno je samo sat vremena da se popravi kvar koji je postojao. Ukoliko želi, vlasnik sada može da zameni kočnice ili neki drugi deo vozila i da se to uopšte ne primeti - objašnjava Božić.

Naš list je pokušao da sazna od Slavka Žugića, istražnog sudije koji je dozvolio vraćanje autobusa, zašto je doneo takvu odluku, ali iz Prvog suda nam je saopšteno da ne možemo da dobijemo odgovor na naše pitanje.

- Dok se ne završi istraga, postupajući istražni sudija ne sme ništa da komentariše u vezi s ovim slučajem - rečeno je za „Blic” iz Prvog osnovnog suda u Beogradu.

Nakon udesa 3. novembra, autobus marke „liaz” odvezen je na vanredni tehnički pregled u auto-kuću „Rade Končar” iz Beograda, gde je utvrđeno da je koeficijent kočenja iznosio 47,65 odsto, što je manje od zakonom propisanih 50 odsto. Takođe, utvrđeno je da je prednji zglob uzdužne spone imao povećan zazor, što je, prema rečima stručnjaka moglo da utiče na upravljački mehanizam, ali ne i na sistem kočenja.

- Ovde je potpuno čista situacija. Vozilo je pregledano i potpuno je ispravno. Informacija da je vozilo neispravno, što se pojavilo u pojedinim medijima, nije tačna, jer se „neispravno vozilo” obavezno zabeleži svaki put kada je automobil razbijen, kada nema prednja stakla i farove - objašnjava Đuričković, i tvrdi da je firma „Bamiron” „poznata po najboljem održavanju vozila, u šta se ulažu veliki napori”.

Milan Božić smatra da razlika od tri odsto u koeficijentu kočenja „nije velika i da ne može toliko da utiče na ovu nesreću”, međutim, dodao je da radnici na tehničkom pregledu nisu stručni da utvrde uzroke udesa.

- Ljudi koji rade vanredni tehnički pregled su mehaničari i imaju srednju stručnu spremu. Oni nisu obučeni za ekspertizu jer ne umeju da rasture vozilo i utvrde uzrok udesa. To treba da rade vrhunski mašinski i saobraćajni inženjeri. Nakon nezgode s ovakvim posledicama ne bi smelo da se ide na običan tehnički pregled, ali nažalost to je praksa u Srbiji - kaže Božić, i dodaje da je „problem kod nas što nije regulisano ko treba te eksperte da plati, pa zato imamo ovakvu situaciju”.

Veštačenje menjača i motora

Sudski veštaci saobraćajne i mašinske struke trebalo bi novim pregledom vozila da utvrde da li je zablokirao menjač, kao što to tvrdi Jovan Stolić, vozač autobusa na liniji 77. Takođe, trebalo bi da bude ispitano da li se gas autobusa zaglavio i ostao u iberturi, kao i koji su uzroci skretanja vozila u park.

Povezane vesti: U saobraćajnoj nesreći u Meksiku 13 mrtvih, 30 povređenih Teško povređena žena koju je udario autobus u centru Beograda Istraga o tome zašto vozač nije zakočio Javni gradski prevoz bez tehnički neispravnih vozila Dečak koga je udario autobus GSP u teškom stanju

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.