Besplatno otkazivanje koštalo 500 evra: Umesto novca, od grčkog hotela stigao vaučer

Izvor: B92, 23.Jun.2020, 17:53

"Besplatno" otkazivanje koštalo 500 evra: Umesto novca, od grčkog hotela stigao vaučer

Beograd -- Građani Srbije koji su smeštaj u Grčkoj rezervisali preko stranih platformi, a potom ga zbog pandemije otkazali, po svemu sudeći svoj novac neće dobiti nazad.

Portalu B92.net nedavno se obratio jedan sugrađanin koji je početkom godine preko platforme Booking.com rezervisao smeštaj za letovanje u Grčkoj za avgust ove godine. Nakon izbijanja pandemije, kako je dalje naveo, smeštaj odlučuje da otkaže. Tu se i javljaju njegovi problemi.

Naime, hotel >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je još u januaru, nakon što se korisnik prijavio za smeštaj, tražio da rezerviše 500 evra uz mogućnost besplatnog otkazivanja. Rok za besplatno otkazivanje bio je do 19. jula.

Međutim, kada krajem marta naš sagovornik odlučuje da otkaže smeštaj, novac nije dobio nazad iako u rezervaciji na portalu stoji da je smeštaj besplatno otkazan.

Odgovor je potražio od hotela, iz kog su mu, nakon više bezuspešnih pokušaja, poručili jedino da na osnovu odluke Evropske unije mogu da mu umesto novca ponude vaučer koji će moći da iskoristi u narednih 18 meseci.

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Mladen Alfirović rekao je za B92.net da se u takvim slučajevima ne primenjuje srpski Zakon o zaštiti potrošača, kao ni Zakon o turizmu.

"Pošto je rezervacija preko stranog portala i pošto je u pitanju hotel u Grčkoj ne primenjuje se srpski Zakon o zaštiti potrošača, niti Zakon o turizmu. Booking je platforma čije sedište nije u Srbiji, hotel takođe sedište nije u Srbiji. Mi kao potrošačka organizacija takvim potrošačima ne možemo pomoći", rekao je on.

Prema njegovim rečima, u takvim slučajevima, potrošač bi mogao da se obrati nekom portalu Evropske unije za rešavanje potrošačkih sporova.

Naveo je i da je država Grčka stala iza hotela i donela zakon po kojem im je dala mogućnost da nisu u obavezi da vraćaju novac.

"Vlada je stala iza hotela, rekla im da nisu u obavezi da vraćaju novac i da mogu da izdaju vaučere. Hotel to nije uradio na svoju ruku, to je odluka grčke vlade", objasnio je Alfirović.

Pomoćnica ministra iz Sektora turističke inspekcije Vera Božić rekla je za B92.net da turistička inspekcija nema nadležnost u ovakvim slučajevima.

"To nije bila rezervacija preko naše turističke agencije, niti je na bilo koji način posrednik ili organizator neki ovde naš hotel ili bilo ko", navela je Božićeva.

Svoja prava, kako navodi, korisnik može da traži preko suda. "Mora nekog da tuži, da navede koji hotel tuži i da se pokrene postupak", navela je.

"Zato mi insistiramo da se ide preko naših turističkih organizacija i agencija, kako bi putnici ostvarili bilo kakvo pravo", poručila je Božićeva.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.