SVE U ŠTA SU ONI UMEŠANI SE RUŠILO Inženjer koji je radio na izgradnji mosta u Đenovi tvrdi: Evo zašto je došlo do SMRTONOSNE KATASTROFE

Izvor: Press, 20.Avg.2018, 14:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"SVE U ŠTA SU ONI UMEŠANI SE RUŠILO" Inženjer koji je radio na izgradnji mosta u Đenovi tvrdi: Evo zašto je došlo do SMRTONOSNE KATASTROFE

Most Morandi srušio se zbog velikog propusta prilikom izgradnje potpornih stubova zbog koje konstrukcija nije mogla da izdrži težinu gustog saobraćaja, tvrdi ineženjer Saverio Ferari, koji je radio za kompaniju koja ga je sagradila.
Foto:Blic
Taj nedostatak i činjenica da vlasti nisu preusmeravale težak saobraćaj na alternativne pravce glavni su razlozi smrtonosne katastrofe, rekao je >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << penzionisani inženjer za italijanski list "Korijere dela sera".
- Radio sam za kompaniju "Kondote". Sve se uvek rušilo kad su oni bili umešani - rekao je on.
- Kada su gradili most, noseći stubovi nisu napravljeni tako da izdrže zemljotres.


Rikardo Morandi, projektant mosta po kome je i dobio ime, bio je toga svestan i žalio se građevinskom timu, objašnjava Ferari.

Prema njegovim rečima, ispitivanja izdržljivosti nosećih stubova izvedena su navrat-nanos i most je samo dve godine nakon puštanja u saobraćaj pokazivao velike nedostatke.
- Morandi je bio besan na odgovornog inženjera, rekao mu je da most mora da ima specijalne nosače da bi izdržao.
Testovi su trajali pet dana. Hemijska reakcija betona ne može da se okonča u tom roku, ali oni su ipak nastavili da grade - kaže on.

To i, kao i činjenica "da nisu umeli da preusmere vozila na alternative pravce kada je saobraćaj najgušći od 1980-ih na ovamo razlozi su što se most srušio", kaže on.
S druge strane, bivši predsednik Institucije gađevinskih inženjera i specijalista za mostove, Ijan Firt, saopštio je da je taj most dužine jedan kilometar izgrađen šezdesetih godina, da je zahvaljujući itekako stabilnim osloncima bio izuzetno siguran, ali je vreme zasigurno imalo udela u današnjoj tragediji.


- S obzirom na to da most postoji 50 godina, moguće je da su postojala neka oštećenja. Takođe, radovi koji su obavljani na njemu mogli su da utiču na dodatno oštećenje potpore - rekao je Firt, te dodao da je vijadukt koji je osmislio Rikardo Morandi bio "veoma neobičnog dizajna".
Od sedamdesetih godina na mostu su rađene brojne popravke, a postojala je i bojazan da li može da izdrži svakodnevni protok saobraćaja koji je imao.

Podsetimo, vijadukt se urušio u utorak tokom nevremena i usled velikih kiša. Tridesetak automobila i tri kamiona pali su sa visine od 45 metara. Prema poslednjim podacima, poginulo je 42 ljudi.
Pogledaj vesti o: Ferrari

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.