Srbija počinje remont i modernizaciju Orlova NJ-22 iz Muzeja vazduhoplovstva

Izvor: TangoSix.rs, 05.Nov.2019, 09:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srbija počinje remont i modernizaciju Orlova NJ-22 iz Muzeja vazduhoplovstva

Kako je na svom Facebook profilu objavio vojni novinar i publicista Svetozar Jokanović, Srbija je započela sa realizacijom projekta modernizacije jurišnih aviona NJ-22 Orao a reč je o avionima koji su ranije povučeni iz naoružanja, zatim konzervirani. Pri tom, napomenuto je da se radi o primercima na kojima je ostvaren veoma mali nalet.
Na fotografiji koja je priložena uz tekst vidi se NJ-22 evidencijskog broja 25505 prilikom prevlačenja >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << iz Muzeja vazduhoplovstva Beograd (MVB) u, kako je navedeno, Vazduhoplovni zavod ‘’Moma Stanojlović’’. To je kako piše Jokanović, čelni avion u partiji dvosedih Orlova na kojima će biti sproveden generalni remont, produženje veka i prva faza modernizacije nakon čega će oni moći leteti do 2035. godine.
NJ-22 25505 proizveden septembra 1987. godine, povučen je iz naoružanja juna 1996. i to prema Sporazumu o subregionalnoj kontroli naoružanja po kome je tadašnja Savezna Republika Jugoslavija imala obavezu da smanji broj borbenih aviona. Do tada je ovaj avion imao svega 555,3 časa naleta u 1182 leta, u toku karijere službovao je u Vazduhoplovno-opitnom centru a najviše vremena proveo je u 241. lovačko-bombarderskoj avijacijskoj eskadrili.
Jokanović podseća da je NJ-22 projektovan kao avion za borbenu obuku pilota i uvežbavanju u gađanju, raketiranju i bombardovanju. Napominje da će se modernizacijom napadno-navigacijskog sistema, sistema za upravljanje vatrom, izmenama u zadnjoj kabini dobiti avion potpuno drugačije namene. Zadnja kabina neće više biti rezervisana za nastavnika letenja već navigatora – operatera naoružanja.
Takođe se ističe da Vazduhoplovni zavod ‘’Moma Stanojlović’’ kao i ostali učesnici u ovom projektu odavno nisu imali složeniji zadatak od modernizacije jurišnika Orao i konstatuje da ništa što je bilo vezano za projekat ovog aviona od njegovog nastanka nije bilo jeftino pa ni sadašnji plan modernizacije.
Za taj novac se, kako smatra Jokanović, na tržištu može kupiti nekoliko novih mlaznih školsko-borbenih aviona ali su u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije kao prioritetni zadatak uzeli ulaganje u domaće remontne i proizvodne kapacitete. Vojni novinar iz Podgorice smatra da nije moguće istovremeno finansirati modernizaciju Orla i nabavku novog mlaznog školsko-borbenog aviona.
Ipak kako smatra, ta odluka se neće moći predugo odlagati jer RV i PVO mora da nađe novi avion koji bi zamenio i školsko-borbene Super Galeb i jurišnike Orao. Već su, kako dodatno otkriva, ostvareni kontakti i iskazan je određen interes prema ruskom avionu Jak-130 koji bi, prema Jokanoviću, predstavljao idealno rešenje kojim bi se značajno unapredila obuka i olakšao prelazak mladih pilota sa školsko-borbenih aviona na lovac MiG-29 ili neki drugi napredniji avion. Na kraju Jokanović konstatuje da će vreme pokazati da li će RV i PVO Vojske Srbije izabrati ruski Jak-130, kineski L-15, italijanski M-346 ili južnokorejski T-50.

The post Srbija počinje remont i modernizaciju Orlova NJ-22 iz Muzeja vazduhoplovstva appeared first on Tango Six.
Pogledaj vesti o: Facebook

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.