Od J**o mater, šta ću sad? do vidljive umetnice – Konstrakta za B92.net: Znam kad ću da nestanem

Izvor: B92, 29.Jun.2022, 20:09

Od "J**o mater, šta ću sad?" do vidljive umetnice – Konstrakta za B92.net: "Znam kad ću da nestanem"

"J**o mater, šta ću sad?", čulo se tiho na uživo programu javnog servisa kada je Konstrakta proglašena predstavnicom Srbije na Evroviziji ove godine. Tokom njenog pobedničkog nastupa na Pesmi Evrovizije, Ana Đurić nije mogla da se suzdrži a da ne prasne u smeh tokom numere "In corpore sano", odmahujući glavom sa osmehom na licu, i dalje ne verujući šta je postigla te večeri.

Tada je počela potpuna histerija za umetnicom koja je, paradoksalno, bila sve vidljivija. >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Mediji su čeprkali digitalne arhive u potrazi za starim snimcima i fotografijama, neki su se malo glasnije hvalili da znaju njen rad od ranije, mediji su odjednom doznali i koliko ima dece, i kako je upoznala muža.

Pomama za Konstraktom nije stala na granicama naše države, a ni regiona – na društvenim mrežama su se širile njene fotografije i snimci, ljudi najavljuju da će posle niza godina ponovo gledati Evroviziju, na Tik Toku su je ljudi oba pola prosili i zvali njihovom novom vladarkom, jutjuberi specijalizovani za najveće muzičko takmičenje na svetu češali su glave jer, "sviđa im se ali ne znaju tačno zašto". Svi su joj predviđali visok plasman, iako reč srpskog, ili pak latinskog, nisu razumeli.

Konstraktina prva izjava: "Znala sam da ovo ne prolazi ovde"

Konstrakta govori univezalnim jezikom koji ismeva sistem ali mora u njemu da preživi. Beskrajno skromna, duboko satirična – njeno prisustvo zahteva pažnju. Trans u koji je Konstrakta bacila Evropu u prvoj polufinalnoj večeri bio je zastrašujuć, ako se ta reč uopšte može upotrebiti u pozitivnom značenju. Cela sala je tapšala u ritmu refrena "In corpore sano", a nas za ekranima i strimovima podilazila je jeza. To ritmično tapšanje je bilo toliko jako da su, pretpostavljamo, zbog toga utišali našu umetnicu na finalnom nastupu, jer, priznaćete, razlika je bila očigledna.

Umetnica je u sistemu nevidljiva ali i te kako staje pod reflektore javnosti nakon Pesme za Evroviziju, a potom i najvećeg muzičkog takmičenja na svetu. Reflektori prijaju ali ponekad se usijaju, te suočena sa novom, neretko i ružnom, medijskom pažnjom, Ana najavljuje da se povlači iz javnosti dok se ne sabere.

Međutim, njeni planovi se nisu ostvarili, te je i posle Torina bila zauzeta. Od razgovora sa medijima preko bukiranih nastupa, umetnica i te kako ima mnogo posla. Da li će umetnica moći da se odmori ove godine?

"Biće ferragosto fazon…jedan dan u avgustu, hah. Do tada work, work, work, work, work. Projekat umetnica je nevidljiva nije mi uspeo, pre svega zbog obaveza koje imam prema festivalima. Skratila sam sve što se moglo skratiti, sve sam odložila za oktobar – a tada ću da nestanem!", kaže nam kroz smeh Konstrakta.

Jedan od festivala na kom ćemo je slušati ovog leta je i Exit, ali ono što nećemo imati prilike da vidimo na novosadskoj bini je veliki konceptualni performans.

"Za ozbiljan performans potrebno je malo više vremena od onoga sa kojim sam raspolagala još od PZE i od Evrovizije. Možemo eventualno da koketiramo sa nekim elementima, ali konceptualni performans nije ono što ćemo imati na Exitu. Držimo se domena festivalskog nastupa pre svega, i dekorišemo malo sa videom", kaže Konstrakta za B92.net.

Pojedini učesnici ovogodišnje Evrovizije, poput Vladane koja je predstavljala Crnu Goru, žalili su se na organizatore u Torinu, a ni članovi naše delegacije nisu ćutali povodom tretmana koji su doživeli. "Glas" javnog servisa Duška Vučinić i voditeljka Kristina Radenković otvoreno su govorile o svom razočaranju u Italijane. Međutim, Konstrakta nema takav utisak.

"Svi smo tretirani na isti način, rekla bih. Meni nije ništa nedostajalo, ali ja i nemam iskustvo sa prethodnih Evrovizija, tako da ne mogu da uporedim i da tvrdim da nešto tu nije bilo kako valja. Svi znamo za kiks sa kinetičkim suncem, ali i to smo uspeli nekako da prevaziđemo – ne samo mi, nego sve delegacije. S oproštenjem – shit happens, i to tako treba prihvatiti, niko to nije želeo da se desi. Naprotiv, ja sam zadovoljna pažnjom i poštovanjem koja nam je ukazana od strane kolega i ljudi koji su radili za Evroviziju ove godine. To je meni dovoljno", navodi ona.

Konstrakti se, međutim, na finalu dešava veliki peh. Trenutak kada nam je svima stao dah, ispada joj bubica u samoj završnici pesme. Iako smo pretpostavili da joj je bilo potrebno mnogo snage da ostane hladna kao špricer, makar pojavno, tokom tog trenutka, Ana nas ubeđuje kroz smeh da to nije bilo ništa strašno.

"U suštini, može i sa jednom bubicom da se radi. Nekad je čak i lakše sa jednom bubicom. Šou ide, praviš se da je sve ok, čak i kada vodiš unutrašnje borbe", priznala nam je umetnica.

Ispratili smo Konstraktu u Torino – neviđeni haos ispred zgrade RTS, peškiri i belo cveće FOTO

Medalja medijske pažnje koju je Konstrakta dobila imala je dve strane. Iako je njen rad nakon 20 godina konačno dobio svoje zasluženo mesto pod suncem domaćih izvođača, umetnica se suočila sa budnim okom paparaca, novinarima koji su se šunjali po njenom naselju i ispitivali komšiluk kakva je kao osoba, upravnica zgrade i majka, vređanjem njenog izgleda, pretresanjem njenog ljubavnog života. Iako je nije zaobišao tipičan tretman rok zvezde, dodatni teret "slave" gomilali su teoretičari zavera.

Od "skandala" sa stočićima, preko rasprava o njenom stavu o članstvu Srbije u Evropskoj uniji, do učitavanja da njena pobeda na Pesmi Evrovizije ima veći značaj za dnevna dešavanja... njenu umetnost direktno su povezili sa višim političkim angažmanom. Konstrakta nam je rekla da se ona bavi emocijom na neku temu i da je to, što se nje tiče, dovoljno od političkog izražavanja sa njene strane.

Tviter obeležio Konstraktinu sliku kao "neprimeren sadržaj" FOTO

"Ne mora svako delovanje da se pakuje u dnevnu ili lokalnu politiku. To je banalno i ja se tu ne snalazim jer ne mogu da razumem momenat u kome neko stočić proglašava mojom podrškom za napad na Ukrajinu", priznaje Ana Đurić Konstrakta za B92.net.

Konstrakta se upisala u istoriju Evrovizije, jer je prva koja je upotrebila latinski u tekstu pesme, ali je i prva koja je kombinovala latinski sa još jednim jezikom. Učestovala je u humanitarnim akcijama, postigla je najviši evrovizijski plasman za Srbiju u poslednjih 10 godina, odbranila se od napada dostojanstveno, otvorila je nekim klincima put ka novom žanru muzike, i potpuno "oprala" Evropu. Od (ne)vidljive umetnice – dosta!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.