Izvor: N1 televizija, 01.Sep.2017, 15:58 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U EU počinje ozbiljnije testiranje kola na štetnu emisiju
U Evropskoj uniji od danas se primenjuju stroži i "realniji" testovi štetne emisije automobila što su, nakon što je Uniju, posebno Nemačku, pogodila afera Dizelgejt, pozdravili i autoindustrija i potrošači.
Novim laboratorijskim testom WLTP uvode se znatno realniji uslovi za merenje emisije ugljen dioksida (CO2) i drugih zagađivača. Ti testovi daće tačniju osnovu za merenje potrošnje goriva i štetne emisije gasova iz vozila.
Drugi test - RDE, odnosi >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << se na merenje emisije na putu i Evropa će biti jedini region u svetu koji ima takvo testiranje, preneo je briselski portal Euractiv.com. U sklopu RDE automobil će se korišćenjem portabl opreme za merenje testirati na putevima u različitim uslovima vožnje.
Test RDE je dopuna testa WLTP i treba u vožnji na putu da potvrdi rezultate laboratorijskih testova.
Novi testovi za sada će važiti samo za nove automobile a za sva vozila od septembra 2018. Zahvaljujući njima, biće "zatvorene rupe" u propisima koji datiraju od pre gotovo pola veka a koje su proizvođači automobila ponekad obilato koristili.
Neki proizvođači su za testove previše naduvavali gume ili koristili specijalna motorna ulja ili smanjivali težinu vozila.
Skandal Dizelgejt izbio je u septembru 2015, kada je otkriveno da je Folksvagen u 11 miliona automobila na dizel prodatih širom sveta ugradio softver za lažiranje podataka o emisiji štetnih azotnih oksida.
"Potrošače već predugo varaju kada je reč o količini benzina ili dizela koju kola 'gutaju' i oni na kraju za gorivo uvek plaćaju mnogo više nego što su očekivali", rekla je direktorka Evropske organizacije potrošača (BEUC) Monik Gojens i pozdravila uvođenje novih testova.
Ona je, međutim, upozorila da i EU i članice treba pažljivo da prate primenu novih sistema testiranja i da pruže potpune informacije potrošačima tokom tranzitnog perioda. I evropski proizvođači autombila okupljeni u organizaciji ACEA pozdravili su uvođenje novih testova ističući da je autoindustrija već mnogo investirala u znatno smanjenje emisije iz dizel vozila.
To udruženje takođe je pozdravilo činjenicu da zahvaljujući RDE testu na nivou EU više neće biti zabune zbog upotrebe "mnoštva različitih testova i isto tako različitih i neuporedivih metoda i rezultata".
Pogledaj vesti o: Evropska Unija