Po statistici u Srbiji putevi bolji nego u zemljama EU, ali šta je prava istina?

Izvor: JužneVesti.com, 25.Sep.2017, 16:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Po statistici u Srbiji putevi bolji nego u zemljama EU, ali šta je prava istina?

Statistike pokazuju da je u Srbiji vozač krivac u 90% saobraćajnih nezgoda, dok je u Švedskoj on krivac za 80% udesa. Ostatak otpada na puteve i vozilo, a asistent na smeru za saobraćaj u niškoj Visokoj tehničkoj školi, Vladimir Popović kaže da to navodi na zaključak da su kod nas putevi bolji, jer nisu glavni uzročnik nezgoda ili da su vozači lošiji nego u EU. Ipak, on podseća i na održavanje i ulaganje u puteve >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << u skandinavskim i zemljama EU, što je rezultat nešto realnije statistike.

Ovakav pogled na statistiku, priča Popović, rezultira sve većim “udaranjem po džepu” naših vozača, što potvrđuje i poslednja oduka o merenju prosečne brzine na auto-putu Beograd -Niš. On kaže da se mnogo manje ulaže u prepravke na putevima, kao i "da sam pogled na puteve u Srbiji govori mnogo što se tiče ovih podataka". Popović je objasnio da su osnovni uzročnici saobraćajne nezgode put, vozač i vozilo, te da, u našim izveštajima, faktor put kao uzročnik nezgode manji je od 1 %.

Mi uporno idemo na taj faktor vozač, uporno maltretiramo vozača, namećemo mu svakakve namete, pare. Ali stalno se neko u našoj državi okreće ka vozaču, non-stop se priča kako smo nesavesni i loši vozači, a ja stvarno ne verujem da je to tako - ispričao je Popović.

Ovo možda i ne zvuči tako čudno, dok se podaci ne uporede sa onima u zemljama Evropske unije. Tako je recimo u Švedskoj statistika drugačija, a tamo se u bezbednost u saobraćaju, samim tim i infrastrukturu, ulaže daleko više.

U Švedskoj i Švajcarskoj je uzročnik 80 % saobraćajnih nezgoda vozač, a tamo je faktor puta ostatak: da je loše stanje puta bilo, da je udarna rupa. Kod nas toga nema. Kod njih se na svake dve godine skida jedan sloj, ograda pored puta se menja na svakih šest meseci, do godinu dana - kaže Popović.

U Švedskoj čak postoji kampanja “Vizija nula”, koja aktivno radi na svakom polju bezbednosti saobraćaja, pa je tako ova skandinavska zemlja postala i jedna od najbezbednijih u svetu. Putevi su tamo izgrađeni tako da im je prioritet sigurnost u odnosu na brzinu i udobnost.

Kako piše specijalizovani portal Ekonomiks, u sprovođenju ovog plana mnogo su pomogle pešačke zone i barijere, koje razdvajaju automobile od bicikala. Takođe, procenjuje se da su što se tiče pešaka puno pomogla jaka svetla pored “zebri”, koja su ih učinila uočljivijim.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.