Niš postaje jedan od centara za jedinstveni sistem hitnih poziva

Izvor: JužneVesti.com, 12.Jun.2019, 09:13   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Niš postaje jedan od centara za jedinstveni sistem hitnih poziva

Već duže vreme najavljuje se uvođenje jedinstvenog broja telefona 112, koji bi se pozivao u bilo kojoj kriznoj i hitnoj situaciji, a koji u zemljama Evropske unije funkcioniše skoro tri decenije. Centar zadužen za jug biće Niš, najavljuje direktor niške Hitne pomoći Slavoljub Živadinović, i dodaje da će ovakav sistem početi da funkcioniše za godinu ili dve.

Niš bi po ovom planu, pojašnjava Živadinović, trebalo da bude jedan od 4 centara iz kojih će se distribuirati >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << pozivi.

Dispečer tačno vidi sa koje lokacije vi zovete i preusmerava ekipu, tako da polako uređujemo sistem. Krenuli smo u tu priču, biće to za godinu do dve, sigurno. Mi učimo na tuđim iskustvima, angažovana je konsultantska kuća, koja to prati. Videćemo kako su druge zemlje u okruženju to uredile, pa ćemo u skladu sa tim i mi da se priključimo - priča Živadinović.

Iako nije članica Evropske unije, piše na sajtu Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova, Srbija planira i razvija uvođenje ovog broja u skoroj budućnosti.

Služba za jedinstveni evropski sistem 112 svakako bi pobudila najveći interes javnosti u Srbiji, jer bi uvođenjem pomenutog broja postala najvidljiviji segment sistema zaštite i spasavanja. Zbog toga će i nadalje biti jedan od najtransparentnijih pokazatelja uspešnosti u postizanju kompatibilnosti sa zemljama Evropske Unije koje koriste jedinstven broj 112 za sve hitne situacije - piše na sajtu.

Ipak, odgovore na pitanja o tome dokle se stiglo sa uvođenjem broja za hitne slučajeve, šta je do sada urađeno, šta tek treba odraditi i kada se može očekivati njegovo uvođenje, novinari Južnih vesti ni nakon dvomesečnih pokušaja od MUP-a nisu dobili.

112 je u Evropskoj uniji postao zajednički broj za hitne službe još 1991. godine, a posebno je važan za turiste. Uredba o romingu, kažu u Evropskoj komisiji, obavezuje one koji pružaju roming usluge da strancima koji ulaze u zemlju pošalju SMS poruku o postojanju ovog servisa.

Čitav sistem napravljen je tako da funkcioniše na više različitih jezika, može se zvati čak i kada je SIM kartica blokirana ili nema kredita, pa turistički vodiči u zemljama EU stalno upozoravaju strance da dobro zapamte broj 112.

Iako je zamisao ovog broja da bude jedini koji se zove u hitnim situacijama, ovakvo uređenje postoji u svega osam zemalja. U ostalim je moguće zvati i posebne službe, po potrebi. Ipak, kako prenosi N1, u Hrvatskoj čak 74 % građana u kriznim situacijama poziva upravo servis 112, pa je tako tokom 2018. godine u ovoj zemlji bilo gotovo milion i po poziva ovog broja.

Inače, u nekoliko evropskih zemalja, pored standardnih službi, u ovaj sistem uvrštena je i Gorska služba spasavanja što, kako kažu njeni pripadnici, umnogome omogućava bržu i pravoremenu reakciju.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.