Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 06.Jul.2008, 19:37

Formiranje proevropske Vlade - pravi trenutak za promenu imidža Srbije

Formiranje proevropske Vlade - pravi trenutak za promenu imidža Srbije

BEOGRAD - Austrijski stručnjak za lobiranje Piter Hoheger izjavio je da je formiranje nove vlade pravi trenutak da Srbija započne popravljanje imidža da bi brže ušla u Evropsku uniju (EU).

Hoheger je u intervjuu agenciji Beta kazao da ključne poruke za popravljanje imidža države moraju da prenesu političari.

"Ako imate >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << političara koji je obrazovan, dobro se izražava i ima kredibilitet lako možete da ga pošaljete u inostranstvu da prenese ključne poruke o imidžu Srbije", istakao je on.

Kampanje na Si-En-Enu i reklame u štampi, ocenio je Hoheger, bile su potpuno pogrešan postupak za popravku imidža Srbije u svetu.

"To nije verodostojno jer nije bilo dijaloga koji bi uklonio predrasude o Srbiji. Pre medijske kampanje na televiziji ili u štampi neophodno je da ljudi od kredibiliteta govore o Srbiji u

inostranstvu", istakao je on.

Ono što se vidi u Srbiji, kazao je, veoma se razlikuje od onoga što se o njoj čuje, pa je neophodno dovesti političare, članove parlamenata, novinare da posete Srbiju i direktno steknu sliku o stanju u državi.

Slika u medijima

Hoheger, koji je i osnivač komunikacione grupe Hogeger, ocenio je da je mnogo korisnije od bilo koje kampanje u medijima ako strani novinar dođe u Srbiju i napiše pozitivan članak.

"Pre nego što se započnu bilo kakve aktivnosti oko lobiranja i popravljanja slike Srbije neophodno je odrediti cilj i početnu poziciju, ali i pažljivo uraditi analizu o imidžu Srbije u Briselu i ključnim EU državama", naveo je on.

Na osnovu te analize, precizirao je Hoheger, može se napraviti mapa puta popravljanja imidža za narednih pet do sedam godina.

"Bitno je da većina ljudi u državi bude za učlanjenje u EU, a zatim i da političari zajednički stanu iza tog cilja, a ne da se šalju suprotstavljene poruke u međunarodnu javnost", naveo je on.

Kako je naglasio, u promeni imidža i ubrzavanja približavanja EU nije bitno samo lobiranje već i pronaći prijatelje, saveznike koji će vas podržati i pomoći vam na tom putu. "Hrvatske je dobar primer koliko znače podrška i prijatelji", dodao je Hoheger.

On je kazao da su poslednjih nekoliko godina u javnosti postojali primeri dobre i loše zemlje, dobra je bila Hrvatska, a loša Srbija. "Srbi kao nacija moraju to da prevaziđu i promene tu pogrešnu sliku u EU državama", dodao je Hoheger.

Dobri i loši

"Političari moraju da budu spremni da razgovoraju sa medijima i objasne proces reformi kroz koji Srbija prolazi, da pričaju o onome što je postignuto, ali i onome što još nije urađeno i zašto je to problem. Na taj način se stiče kredibilitet", rekao je on.

Prema rečima Hohegera, za popravljanje imidža je neophodno i uspostavljanje kvalitentog dijaloga u kojem će se Evropljani bolje upoznati sa nerazrešenim pitanjima vezanim za Srbiju, kao što su Haški tribunal i odvajanje Kosova.

Piter Hoheger je stručnjak u oblasti lobiranja i javnih poslova, a njegova konsultantska kuće je sredinom 2006. godine radila promociju i popravljanje imidža Bugarske među starim članicama EU.

Hoheger komunikaciona grupa, sa sedištem u Austriji, ima predstavništva u Mađarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i Srbiji, a preko partnerskih agencija posluje u Rumuniji, Poljskoj, Slovackoj, Českoj i Sloveniji.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.