Američki sajtovi blokirani zbog novih evropskih propisa o zaštiti podataka

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 25.Maj.2018, 14:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Američki sajtovi blokirani zbog novih evropskih propisa o zaštiti podataka

Kako prenose, BBC Chicago Times i LA Times su među onima koji su poslali poruke da su trenutno nedostupni u većini evropskih zemalja.

Opšta uredba o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation GDPR) koja je danas stupila na snagu pruža građanima EU više prava nad tim kako se koriste njihove lične informacije. Mera predstavlja napor evropskih poslanika da ograniči ovlašćenja tehnoloških firmi. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<

Prema tim pravilima, kompanije koje rade u EU, ili bilo koja asocijalcija ili klub u bloku, moraju da dobiju izričito odobrenje da bi sakupljali lične podatke, u protivnom će biti suočeni s visokim kaznama.

Brisel je usvojio novi zakon u aprilu 2016. i puni tekst propisa objavljen je onlajn. Zloupotreba i nemarna upotreba ličnih podataka nosi kazne do 20 miliona evra, ili četiri odsto globalnog poslovanja kompanije.

Pogodjeni su veb sajtovi u okviru medijskih grupa Tronc i Lee Enterprises. Među sajtovima u okviru Tronka su Njujork Dejli njuz, Čikago tribjun, El-Ej Tajms, Orlando Sentinel i Baltimor San.

Na svom vebsajtu Tronk je napisao da je nažalost njihov sajt trenutno nedostupan u većini evropskih zemalja kao i da rade na tom pitanju i da su posvećeni da traže opcije koje će održati pun obim digitalne ponude EU tržištu.

Li Enterprajzis objavljuje 46 dnevnih novina u 21 državi. Ta grupa je napisala slično saopštenje ukazujući da je sajt privremeno nedostupan.

Si-En-En i Njujork tajms su među onima koji nisu pogoeni. Vašington post i Tajm su meu medijskim kućama koje traže od korisnika EU da prihvate nove uslove.

U Velikoj Britaniji koja treba da napusti EU 2019. godine, novi Zakon o zaštiti podataka će uključiti odredbe iz evropskog zakona GDPR s nekim minimalnim izmenama.

Svi graani EU sada imaju prava da vide koje informacije kompanije imaju o njima i da nalože da se te informacije obrišu, ako žele. Kompanije moraju da budu aktivnije u dobijanju odobrenja za sakupljanje kao i korišćenje podataka, što znači da je to kraj davanja jednostavnog klika na formulaciju „slažem se sa uslovima i odredbama„.

Kompanije takođe moraju da obaveste sve pogodjene korisnike o svakom upadu u podatke i obaveste odgovorno nadzorno telo u roku od 72 časa. Svaka zemlja članica EU mora da formira nadzornu upravu, a te uprve će raditi zajedno preko granica da osiguraju da kompanije poštuju nove odredbe.

Evropska unija saopštila je da su danas njihova pravila o zaštiti podataka stupila na snagu čime je Evropljanima vraćena kontrola nad ličnim podacima.

Evropa preuzima svoj digitalni suverenitet i sprema se za digitalnu eru„, navodi se u saopštenju.

Izvor: Beta

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.