Zabrana kombi prevoza: Bezbedniji je od autobusa

Izvor: B92, 25.Nov.2016, 17:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zabrana kombi prevoza: Bezbedniji je od autobusa

Beograd -- Zakon koji stupa na snagu od februara 2017. godine predviđa zabranu prevoza putnika u putničkim vozilima.

To praktično znači da kombi prevoz od vrata do vrata prestaje s radom.

Iz ministarstva saobraćaja poručuju - bezbednost je na prvom mestu, dok prevoznici smatraju da su njihovi kombiji bezbedniji nego autobusi stari i po nekoliko decenija.

Put od stana do prevoza mogao bi da postane teži i duži. Naime, zakon koji stupa na snagu od >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << februara 2017.predviđa zabranu prevoženja putnika u putničkim vozilima.

To su vozila koja imaju manje ili 9 sedišta, što praktično znači da kombi pevoz od vrata do vrata prestaje s radom.

Procenjuje se da ovakvih kombi vozila u Srbiji ima registrovanih od 500 do 700. Ono što potenciraju i jedna i druga strana jeste bezbednost.

“Nemate tahograf u putničkim vozilima. Putničkim vozilom nije moguće kontorlisati radno vreme vozača, vozač B kategorije vozi putničko vzilo, ne možete proveriti da li je vozio pre vas već 20 ili 15 sati“, kaže pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Saša Stojanović.

Prevoznik Slobodan Šćepanović smatra da je bezbednije voziti se ovakvim vidom prevoza zbog reljefa, nego ići do Jahorine na primer autobusima starim 30 godina.

U Ministarstvu saobraćaja objašnjavaju da je za unutrašnji i međunarodni prevoz putnika potrebno pribaviti mnogo dozvola, ali najpre autobus veći ili manji.

“Morate posedovati međunatrordnu dozvolu , da registrujete međunarodnu liniju a i tu postoji dosta uslova koje morate ispuniti. Nije dovoljno imati samo autobus. To je samo jedan do uslova“, objašnjavaju oni.

Nelegalan prevoz predstavlja problem i zbog sive ekonomije, ipak prevoznici objašnjavaju da su raspoloženi za svaku vrstu kontrole

“Sigurno će doći do zatvaranja velikih i ozbiljnih firmi koje ne rade u sivoj zoni, a oni koji danas rade u sivoj zoni nastaviće to da rade i da se dovijaju na razne načine i tu država opet neće imati koristi“, smatra Šćepanović.

Ono što nije poznato - kako će ovaj zakon zaživeti u praksi budući da je za njegovo sprovođenje nadležno svega 12 inspektora na teritoriji cele Srbije.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.