ZEMLJA SA NAJBRŽIM PORASTOM MILIONERA: Najpoznatiji svetski brendovi se utrkuju ko će pre da u ovoj zemlji otvori proizvodni pogon

Izvor: SrbijaDanas.com, 08.Jan.2019, 14:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

ZEMLJA SA NAJBRŽIM PORASTOM MILIONERA: Najpoznatiji svetski brendovi se utrkuju ko će pre da u ovoj zemlji otvori proizvodni pogon

Kina je postala najveće tržište luksuznih proizvoda. Sudeći po istraživanju konsultantske kuće „Bejn“ tako će ostati i narednih godina.

Najpoznatiji svetski brendovi se utrkuju ko će pre da u ovoj zemlji otvori proizvodni pogon ili prodajno mesto. Kako i ne bi kada Kina ima najbrži porast broja milionera i milijardera.

Najskuplji automobili, jahte, satovi i nakit najbolje se prodaju u Kini – 2012. godine stanovnici ove azijske zemlje kupili su luksuzne >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << robe u vrednosti od 53 milijarde evra, što je bila četvrtina svetske potrošnje, a do 2025. učestvovaće sa jednom polovinom u globalnoj kupovini skupocenih proizvoda, navodi se u najnovijoj studiji konsultantske kuće „Bain“.

Liberalizacija privrede, reforme, strane investicije i snažan ekonomski rast, od skoro osam odsto godišnje, pretvorili su Kinu u supersilu.

U zemlji trenutno živi oko 200 milijardera i više od milion i po milionera. Broj ovih poslednjih godišnje se povećava za 40.000. Impresivan je i rast srednje klase u koju spadaju porodice s godišnjim prihodom od 9.000 do 24.000 dolara, a koja devedesetih nije ni postojala.

Prema procenama stručnjaka, do 2022. godine, 630 miliona Kineza ili 45 odsto ukupnog broja stanovnika, pripadaće srednjoj klasi. Ovakav dramatičan rast standarda pretvorio je Kinu u najperspektivnije tržište za luksuzne proizvode.

Novonastali bogataši i brzo rastuća srednja klasa, svoj uspeh i status žele da pokažu, što je stvorilo ogroman potencijal za svetske luksuzne brendove.

Prema podacima konsultantske kuće „Bejn kompani“, kinesko tržište luksuznih proizvoda, od 2010. godine raslo je po stopi i do 30 odsto godišnje. Kupci luksuznih proizvoda u ovoj zemlji mlađi su od onih na zapadu. Dok su stariji Kinezi, zbog života u siromaštvu, navikli na štednju, glavni pokretači kineskog tržišta luksuza su generacije rođene posle sedamdesetih godina.

U početku su svi brendovi dobro prolazili, ali sada dolazi do raslojavanja tržišta, odnosno neki postaju nedovoljno atraktivni kako njihova dostupnost raste. Zbog toga se najbogatiji kupci okreću ekskluzivnijim proizvodima ili onima izgrađenim po narudžbi.

Osim toga, Kinezi luksuzne proizvode sve više kupuju u inostranstvu, što usporava rast na domaćem tržištu. Ipak, stručnjaci očekuju da će kinesko tržište luksuznih proizvoda i dalje biti najperspektivnije na svetu zbog izuzetno brzog rasta standarda stanovništva.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.