Izvor: N1 televizija, 24.Apr.2018, 20:09 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Taksisti traže zabranu Car:Go: Ti krpelji nam sisaju krv
U Beogradu je ponovo održan protest taksista. U dvočasovnoj protestnoj vožnji, više od hiljadu vozača taksija prošlo je od Voždovca do Nemanjine ulice. Glavni zahtev im je da se ukine Car:Go, koji smatraju "nelojalnom konkurencijom". Iz Car:Goa za N1 kažu da su takvim zahetvom zatečeni i da sebe ne vide kao konkurenciju taksistima
Izvor: N1
Već drugi dan, glavne ulice Beograda blokira nepregledna kolona taksista. Na protestnu vožnju su se odlučili, jer kako >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << kažu, nadležne institucije uporno ćute na njihiove zahteve.
Direktno od Vlade traže da ukine Car:Go. Srpski prototip poznatog Ubera, koji nudi naručivanje i plaćanje vožnje putem mobilne aplikacije, nelojalna je konkurencija, ističe Boško Vuković iz taksi komore.
"Ti krpelji nam piju krv već tri godine i niko ništa ne preduzima, oni ne piju krv samo nama - taksi preduzetnicima, oni piju krv i državi! Vozači u Car:Go ne plaćaju porez, nemaju nikakve uslove ispunjene za taksi”, tvrdi Vuković.
A da li je tržište zaista premalo i za jedne i za druge? Naime, prema podacima taksi komore, samo u Beogradu je registrovano više od 6.700 taksija. Istovremeno, na ulicama prestonice je tek oko 100 Car:Go vozila. Iako Car:Go ima od 20 do 25 odsto niže cene vožnji, za sebe kažu da taksistima ne oduzimaju posao i da nisu nelojalna konkurencija.
Osnivač Car:Goa Vuk Guberinić kaže da ga je zahtev taksista iznenadio.
“Mislim da nije fer, jer se i mi borimo za neki opstanak na ovom tržištu i nudimo jednu modernu tehnologiju koja je u svetskom vrhu. Dakle, vrlo jedna fer tržišna utakmica, mi jesmo popularniji cenovno, ali to je samo jedan od benefita koje Car:Go servis nudi”, objašnjava on.
Izvršni direktor Car:Goa Aleksandar Vučić izričit je da taj servis nije direktan konkurent taksistima. “Bavimo se prevozom ljudi, ali ne mora da znači da smo direktna konkurencija. Prevozom ljudi se bavi i bus plus”, naveo je on.
Više od 1.000 taksista na protestu, ne deli takvo mišljenje. Čak ni činjenica da ih je manje, za taksiste nije razlog da Car:Go vozači budu na beogradskim ulicama dobrodošli.
"To nema nikakve veze, da ih ima samo jedan - samo jedan, oni ne rade po zakonu! Oni su registrovani u Ministarstvu turizma”, poručuje Boško Vuković.
Guberinić s druge strane objašnjava da se Car:Go poziva na drugi zakon.
“Poslujemo sasvim u skladu sa Zakonom o turizmu i to je zakon koji postoji više od 20 godina, koji reguliše iznajmljivanje vozila sa vozačem ili ti limo servis kako je u našem zakonu nazvan”, kaže osnivač Car:Goa.
Zbog Ubera, koji radi na sličnom prinipu kao srpski Car:Go - taksisti su protestovali i širom Evrope. U susednoj Hrvatskoj taksisti su zahtevali ukidanje Ubera, ali je država donela zakon koji Uber dozvoljava.
Dok iz srpskog Car:Goa pozivaju na razgovor, taksisti poručuju da sa njima nemaju o čemu da razgovaraju. Idu i korak dalje - ako Vlada ne ispuni njihove zahteve, spremni su da radikalizuju proteste narednih dana.