
Izvor: B92, 02.Okt.2020, 18:48
Tako mlada, a već vodi milionsku kompaniju: "Ljudi moraju da prepoznaju snagu crnog dolara"
Šontej Landi je 2016. godine osnovala kompaniju koja proizvodi kreme za sunčanje za crne žene - Blek grl sanskrin (Black Girl Sunscreen).
Kao razlog opredeljivanja baš za ovaj proizvod, ona je tada navela mali broj krema za sunčanje koje su namenjene crnim ženama. Posebno je bilo teško naći kremu koja ne ostavlja beo trag na koži tamnoputih ljudi.
"Bilo je rizično proizvesti kremu koja targetira crne ljude, ali to je bio rizik na koji sam bila spremna", rekla >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je Landi.
"Znala sam da mora da postoji rešenje za manjak opcija", rekla je ona za Biznis insajder. "Tako je počela potraga za rešenjem za eliminisanje belih tragova i onim što će učiniti da se crne žene osećaju sjajno i izgledaju dobro na suncu."
Ipak, njen poslovni poduhvat bio je rizičan. Kako kaže, rizik se uglavnom odnosio na to što crni mnogi crni ljudi ne veruju da im je krema za sunčanje potrebna i zato je jednostavno ne kupuju.
"Uglavnom, crni ljudi ne koriste zaštitnu kremu zato što nismo učeni da bi to trebalo da radimo", kaže Landi. "Ja nisam znala da li će neko kupiti moju kremu za crne žene, ali sam znala da ja sigurno nisam jedina crna devojka koja je u potrazi za kremom za sunčanje."
Blek grl sanskrin je trenutno jedini nezavisni brend koji je u vlasništvu pripadnika afroameričke populacije, a koji se non-stop nalazi na policama u Targetu. Takođe, prodaje se u maloprodajnim lancima širom sveta.
Vrednost kompanije je prema nekim izveštajima preko pet miliona dolara, a ranije ovog leta osigurana je još jedna privatna investicija od milion dolara, izvestio je Forbs.
Landi se priseća početaka i kaže da su investitori bili oštri prema njoj, naročito zbog toga što je crne boje kože i što je žena i kaže da bi kapitalisti mogli da urade mnogo više kako bi se "diverzifikovali" u smislu toga koje u koje projekte i ljude ulažu svoj novac.
"Sada sam u svojim srednjim tridesetim i prema onome što ja znam, crne žene preduzetnice su ignorisane u prostoru ulaganja", rekla je Landi za Biznis insajder.
"Ljudi moraju da prepoznaju snagu 'crnog dolara', kao i to da crni i braon ljudi kreiraju fenomenalne proizvode i nude odlične usluge", rekla je.