
Izvor: B92, 10.Jun.2019, 12:54 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Projektujemo treću liniju metroa, ali ona ne obuhvata dogovor sa Kinezima"
Beograd -- Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je da će izgradnja metroa u Beogradu doprineti da čitava naselja postanu atraktivna za investiranje.
Na primer Mirijevo, ili Makiško polje, odakle će krenuti prva linija podzemne železnice duga 21,3 kilometra.
Vesić je na Hepi televiziji rekao da će tada sav saobraćaj koji dolazi u Beograd - Železnik, Banovo brdo, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Ibarska magistrala - dolaziti do Makiškog polja i prelaziti >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na metro i taj potez biće manje opterećen.
Prva linija će ići linijom Železnik - Banovo brdo - šećerana - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar- Savska - Savski trg i tu će se ukršatiti dve linije metroa. Druga linija će ići Nemanjinom nagore, dok prva nastavlja prema Trgu republike - Luka Beograd - Ada Huja - Karaburma -Mirijevo. Treća linija koju projektujemo, ne obuhvata dogovor sa Kinezima.
"Kineska kompanija Pauer Čajna je već desetak dana u Beogradu i intenzivno radimo na pregovorima", kazao je Vesić.
Izgradnja metroa će, podsetio je, početi naredne godine, a istovremeno će biti širena i mreža BG voza. To, prema njegovim rečima, znači da će linija koja sada ide do Batajnice kod Zemuna skretati ka Surčinu. Linija će obuhvatiti centar Surčina, nacionalni stadion, koji će biti izgrađen, kao i Aerodrom "Nikola Tesla“, kazao je Vesić.
Prestonica je već dobila 57 novih autobusa, a Vesić najavljuje da će do sredine sledeće godine na beogradskim ulicama biti 374 nova autobusa.
"Sa ukupno 244 nova autobusa, ovo je najveća pojedinačna nabavka u istoriji GSP", rekao je Vesić. Do kraja godine, kazao je, biće naručeno još 50 zglobnih autobusa od kompanije Ikarbus, a za narednu godinu planirana je kupovina još 50 zglobnih i 30 električnih autobusa.
Vesić: Izgradnja metroa investiciono budi beogradska naselja
Izvor: RTV Pink, 10.Jun.2019
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da će izgradnja metroa u Beogradu doprineti da čitava naselja postanu atraktivna za investiranje, kao Mirijevo, na primer, ali i makiško polje, odakle će krenuti prva linija podžemne železnice duga 21,3 km.