Počinju VOLONTERSKE PATROLE na auto-putevima? ODZVONILO BAHATIM KAMIONDŽIJAMA IZ INOSTRANSTVA

Izvor: SrbijaDanas.com, 27.Maj.2019, 17:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počinju VOLONTERSKE PATROLE na auto-putevima? ODZVONILO BAHATIM KAMIONDŽIJAMA IZ INOSTRANSTVA

Za razliku od naših kamiondžija koji za svaku grešku plaćaju paprene kazne u inostranstvu, njihove kolege iz drugih država, koje i svesno krše naše propise, često prolaze bez "udara po džepu".

Razlog je nedostatak inspektora u drumskom transportu, svega ih je 12 u celoj Srbiji, pa se stranci sve drskije ponašaju i često "skidaju kajmak" ispred nosa našim transportnim firmama.

- Mi smo kao Poslovno udruženje međunarodnog transporta pokrenuli inicijativu >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << koja bi, po uzoru na rešenja u nekim drugim zemljama, i kod nas mogla da donese dobre rezultate - kaže Neđo Mandić, predsednik PUMED.

On kaže da je jasno da država Srbija teško može da poveća broj inspektora jer za to, jednostavno, nema novca. Odnosno, plate su suviše male da bi neko uopšte i hteo da se bavi teškim, odgovornim, terenskim poslom.

- Plate inspektora su 50.000-60.000 dinara mesečno. Pri tome rade u zaista teškim terenskim uslovima. Ako se zna da saobraćajni inženjeri i u Srbiji lako mogu da zarade 1.200 do 1.500 evra, jasno je zašto se niko "ne otima" za mesto inspektora - objašnjava Mandić.

Zato je PUMED nadležnim ministarstvima predložio da se primene rešenja iz Francuske ili Grčke.

- Tamo postoje inspektori volonteri koji se regrutuju iz redova prevoznika - kaže Mandić. - Prvo bi prošli selekciju nadležnog ministarstva. Odabrani bi zatim išli na kurseve, a ne bi imali pravo ni da samostalno kontrolišu, već u "patroli" sa najmanje još dvojicom kolega. Proveravali bi da li strani vozač ima potrebnu prateću dokumentaciju i sve dozvole.

Takođe, ne bi mogli da zaustavljaju vozila, već bi na parkingu ili odmorištu, mogli da od vozača zatraže da prekontrolišu papire, pojašnjava Mandić.

- Verujem da bi bilo ljudi koji bi žrtvovali poneki svoj dan za opšte dobro. U krajnjem slučaju, svi bismo bili na dobiti. I država i mi, jer bismo eliminisali sivu ekonomiju.

Mandić dodaje da narednih dana očekuje nekoliko razgovora sa nadležnim ministarstvima o mnogim temama.

- Naši prevoznici u Poljskoj imaju velike probleme. Tamo je najmanja kazna 3.400 evra. Tome dodajete vreme čekanja dok firma iz Srbije ne pošalje novac, "pratnju" nadležnih službi Poljske do parkinga (1.200 evra) i dan parkinga od 100-200 evra - kaže Mandić i dodaje da su upravo zato, kao udruženje, išli u tu zemlju na razgovore.

Nudili su poljskim nadležnim službama da se otvori račun sa kojeg će odmah moći da skidaju kazne za srpske vozače, ali su oni to odbili.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.