Novi Sad dobija jedan od najdužih mostova na Dunavu: Vrednost investicije 15 milijardi dinara

Izvor: B92, 01.Jun.2020, 14:08

Novi Sad dobija jedan od najdužih mostova na Dunavu: Vrednost investicije 15 milijardi dinara

Novi Sad -- Za budući novosadski most, koji će Dunav premostiti uzvodno od postojeća tri i biti sastavni deo zapadne obilaznice grada, završen je generalni projekat.

Posle toga sledi nastavak neophodne procedure do dobijanja građevinske dozvole i početka gradnje.

Izgradnja novog drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu slovi u planovima razvoja grada kao jedan od prioritetnih projekata za čiju je realizaciju podrška stigla sa najviših mesta u državi, od predsednika >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Republike i od Vlade Srbije koja ga je nedavno proglasila projektom od nacionalnog značaja, pišu Novosti.

Planirana vrednost mosta sa obilaznicom oko Novog Sada, kako je zvanični naziv tog projekta, iznosi 15 milijardi dinara. Ranije je najavljeno da će tu kapitalnu investiciju zajednički realizovati Republika, Pokrajina i Grad Novi Sad.

"Taj most biće od izuzetnog značaja jer će, u prvom redu, rasteretiti sve gušći saobraćaj u gradu i posebno rešiti problem gužvi u "špicevima" na Mostu slobode i bulevarima. Uz to, predstavljaće funkcionalnu vezu koja će, preko Bulevara Evrope, povezati auto-put E-75 sa budućim Fruškogorskim koridorom, a preko njega sa auto-putem Beograd - Šid i putnim pravcima ka jugu Srbije i Republici Srpskoj odnosno BiH - kaže, za "Novosti", Dušan Miladinović, direktor JP "Urbanizam" Zavoda za urbanizam.

Miladinović napominje da je neophodnost realizacije tog projekta potvrdila i stručna Studija saobraćaja koju je preduzeće naručilo tim povodom.

Dužinom od gotovo 2,4 kilometra novi most, čiji će se veći deo "protezati" preko kopna, biće najduži novosadski i jedan od najdužih na čitavom toku Dunava.

Na gradskoj strani počinjaće praktično od kružnog toka kod Bulevara Evrope i Bulevara patrijarha Pavla, pa će preko Ribarskog ostrva izaći na desnu obalu, na obilaznicu kod Sremske Kamenice, gde se nastavlja na saobraćajnicu prema Rumi a zapadnim pravcem prema Beočinu i hrvatskoj granici.

"Generalnim projektom predviđena je betonska konstrukcija a moguće je da njegovom daljom razradom neki delovi budu i metalni. Poprečni presek mosta je "promenjiv" jer su iznad reke predviđene samo kolske saobraćajnice, a na drugim delovima imaće sa obe strane biciklističke i pešačke staze", precizira Miladinović.

Dodatna razrada i dizajna mosta doprineće ne samo njegovom, nego i atraktivnijem izgledu čitavog grada, pogotovo ako se posmatra sa sremske strane, odnosno sa fruškogorskog prilaza.

Planirano je da u narednom periodu u Novom Sadu bude izgrađen još jedan drumski most, nizvodno od postojećih, koji će biti u produžetku istočnog kraka budućeg drumskog Fruškogorskog koridora.

Pripremljen je takođe i projekat za novi novosadski pešačko-biciklistički most koji bi bio praktično "nadograđen" na stubove nekadašnjeg železničkog mosta cara Franje Josifa, koji vire iz Dunava još od Drugog svetskog rata.

Tako bi Novi Sad, uz postojeća tri, u narednom periodu trebalo da dobije još toliko novih prelaza preko Dunava.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.