Nasrtljivi trgovci će biti sprečeni da uznemiravaju potrošače

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 19.Nov.2019, 11:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nasrtljivi trgovci će biti sprečeni da uznemiravaju potrošače

Prema nacrtu zakona o zaštiti potrošača, koji je u procesu javne rasprave, potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom, moći će da se prijave u registar "Ne zovi".

Taj nacrt predviđa uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

"Nacrt novog zakona predviđa registar "Ne zovi" koji služi da spreči nasrtljivo poslovanje kada vas trgovci, bez vaše saglasnosti, često zovu telefonom, nude neku robu ili usluge", kaže Mladen Alfirović, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine.

On dodaje da je i do sada postojalo neko rešenje i kaznena odredba, ali da je bilo jako teško dokazati da li ste vi dali saglasnost ili ne, a da se novo rešenje već pokazalo uspešnim u susdnoj Hrvatskoj.

Alfirović objašnjava da svaki potrošač koji ne želi da prima pozive i bude uznemiravan telefonom, moći će da se javi svom operatoru fiksne ili mobilne telefonije, popunjava kratak obraza, a operator je dužan da taj zahtev prosledi RATEL-u, koji će da vodi takvu bazu korisnika.

"Svaki trgovac će morati prethodno da proveri da li se broj telefona koji namerava da pozove nalazi u bazi "Ne zovi", a ako se nalazi, neće smeti da poziva tog potrošača", objašnjava on.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.