Najveći deo internet trgovine je u SIVOJ ZONI - Evo kako da izbegnete PREVARU!

Izvor: SrbijaDanas.com, 27.Jan.2020, 21:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najveći deo internet trgovine je u SIVOJ ZONI - Evo kako da izbegnete PREVARU!

Potrošačima se savetuje da izbegavaju kupovinu od neregistrovanih trgovaca, jer ukoliko dođe do bilo kakvog problema, ne postoji nikakva mogućnost institucionalne zaštite.

Potrošači koji kupuju robu u onlajn prodavnicama to treba da čine samo od firmi koje su registrovane, jer samo tako mogu da zaštite svoja prava. Ukoliko pazare preko sajtova i društvenih mreža od nepoznatih profila, lako mogu da budu prevareni. U takvim situacijama veoma teško će rešiti bilo koji >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << problem do koga dođe prilikom kupovine.

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Mladen Alfirović, ističe da se najveći deo internet trgovine obavlja u sivoj zoni i upozorava građane da budu obazrivi.

- Savetujemo potrošače da izbegavaju kupovinu od neregistrovanih trgovaca, jer ukoliko dođe do bilo kakvog problema, na primer, da dobiju nešto što nisu naručili, da plate, a da im ne stigne roba, da prodavac odbije da postupi po prigovoru ili reklamaciji, ne postoji nikakva mogućnost institucionalne zaštite - objašnjava Alfirović.

- Tada ne mogu da se obrate inspekciji ili organizacijama potrošača, jer je roba kupljena od nekog fizičkog lica, ili se uopšte ne zna ko stoji iza profila ili sajta preko koga je obavljena trgovina - navodi on.

Da bi izbegli ovakve situacije, potrošači treba da vode računa da firma od koje kupuju bude registrovana. Propisana je zakonska obaveza, kako ističe naš sagovornik, da svako ko se bavi prodajom putem interneta, mora da ima podatke za identifikaciju.

- Bilo da se radi o prodaji preko sajtova ili "Fejsbuka" i "Instagrama", trgovac mora da istakne identifikaciju koju čine adresa, sedište, broj telefona, PIB i matični broj firme - objašnjava Alfirović.

- To su sve podaci na osnovu kojih je preduzetnik registrovan u APR za obavljanje delatnosti - dodaje on.

Vraćanje

Milan Alfirović iz NOPS ističe da potrošači uglavnom ne znaju da prilikom onlajn kupovine imaju pravo da se u roku od dve nedelje predomisle i proizvod vrate prodavcu bez navođenja bilo kakvog razloga.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Povezane vesti

Da li znate kako da izbegnete i prepoznate prevaru kod onlajn kupovine?

Izvor: SrbijaDanas.com, 28.Jan.2020, 14:26

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Mladen Alfirović, ističe da se najveći deo internet trgovine obavlja u sivoj zoni i upozorava građane da budu obazrivi...Potrošačima se savetuje da izbegavaju kupovinu od neregistrovanih trgovaca, jer ukoliko dođe do bilo kakvog problema,...

Nastavak na SrbijaDanas.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.