Izvor: SrbijaDanas.com, 17.Jul.2017, 12:26

Na odmoru niste dobili ono što ste platili? Evo kako, KORAK PO KORAK, da se žalite i povratite novac

Na odmoru niste dobili ono što ste platili? Evo kako, KORAK PO KORAK, da se žalite i povratite novac

Zakon je na strani potrošača

Sezona godišnjih odmora uveliko traje, a pre nego što spakujete kofere i krenete, bitno je prvo dobro se raspitati o uslovima putovanja kako bi se izbegle neprijatnosti koje vam mogu pokvariti odmor.

Od banalnih žalbi koje agencije dobijaju, da u sobi ima komaraca, nema mini-bara, plaža nema sitan pesak nego kamenčiće ima i mnogo ozbiljnih prijava od kojih građanima letovanje zaista može da presedne. Najčešće među njima odnose >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << se na loš kvalitet smeštaja.

- Uplatili smo četvorokrevetni apartman u Nei Poriju u Grčkoj, a kada smo stigli tamo dočekalo nas je razočarenje- počinje priču Milena (39) iz Beograda, koja se na letovanje uputila sa mužem i doje dece.

Reklamacija - korak po korak

Putnik može da podnese prigovor (reklamaciju) agenciji u roku od 30 dana od dana utvrđivanja nedostataka. U slučaju opravdanog prigovora, agencija je dužna da vrati razliku između ugovorene cene i cene snižene srazmerno neizvršenju usluge, u od 15 dana od dana podnošenja prigovora. Kada nije došlo do direktnog dogovora putnika i agencije ili putniku nije u roku vraćen novac, nezadovoljni putnik može da podnese prijavu turističkoj inspekciji. Putnik odmah po dolasku sa puta prijavu može da podnese i "Juti" na mejl i telefone navedene na sajtu. Ako je agencija članica "Jute", to Udruženje pokreće arbitražni postupak i, u zavisnosti od ishoda, putniku može obezbediti povraćaj novca.

- Umesto apartmana, smestili su nas u manji studio sa jednim bračnim krevetom i pomoćnim ležajem. Kada smo se požalili da nemamo mesta, doneli su još jedan krevet na rasklapanje, koji nije imao fizički gde da se smesti- priseća se ona i kaže da su prvu noć morali da provedu u toj sobi, a da su tek sutradan premešteni u veći smeštaj, koji su i platili. Agencija im nije nadoknadila dan, niti vratila novac.

Iz Udruženja turističkih agencija Srbije "Juta", kažu da u situaciji kada agencija dovede u zabludu putnika tvrdeći mu da će zaista imati smeštaj koji je video u katalogu, a na licu mesta ne bude tako, putnik ima prava da se žali i traži povraćaj novca.

- Zato je najvažnije da putnici pročitaju ugovor o putovanju pre nego što ga potpišu. Povraćaj novca može se dobiti samo u slučaju kada putnik nije dobio ono za šta se agencija ugovorom obavezala da će mu pružiti- ističe se.

Podsetimo, neprijatnosti tokom povratka sa letovanja imali su srpski turisti koji su se početkom meseca vraćali sa letovanja na Halkidikiju, iz Haniotija i Polihrona. Oni su tada zbog kvara autobusa nekoliko sati bili su na auto-putu na 40 stepeni, a prenoćili su na pumpi kod Soluna!

Policija koja je došla na autoput kako bi obezbedila putnike od eventualnih nezgoda, utvrdila da autobus nije imao tehnički pregled.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.