
Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Nov.2019, 15:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"NE ZOVI" Konačno stiže OŠTRO ZAKONSKO REŠENJE za trgovce koji nas UZNEMIRAVAJU TELEFONOM
Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje
Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi"!
- To je rešenje koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi - rekla je danas pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošača Višnja Rakić.
Ona je navela da će registar "Ne zovi" biti kod RATEL-a i nalaziće >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << se na njihovom sajtu.
- Da bi zaštitili potrošače insistiraćemo na registru ''Ne zovi''. Trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi - rekla je Rakić.
trgovaca.
- To su nalozi za lakše prekršaje kad inspektor predoči prekršaj trgovcu, a prihvati da u kraćem roku uplati pola iznosa kazne. Pa se tako reši spor - rekla je Rakićeva i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.
- Uvođenje prekršajnih naloga je za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada je bila samo kolektivna tužba kao zaštita - rekao je Papović.
Najveće primedbe potrošača jesu oko poštovanja garantnog roka, dodao je Papović i naglasio da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobračaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.
- Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima. Kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu - rekao je Papović.
On je naglasio da je uz Zakon o zaštiti potrošača najvažnije izraditi podzakonska akta, tumačenja i jasne procedure, čega do sada nije bilo.
Nastavak na SrbijaDanas.com...