Iskusni menadžeri velikih kompanija OTKRIVAJU SVOJE TAJNE: Kako postati NAJBOLJI ŠEF NA SVETU?

Izvor: SrbijaDanas.com, 17.Jan.2020, 22:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Iskusni menadžeri velikih kompanija OTKRIVAJU SVOJE TAJNE: Kako postati NAJBOLJI ŠEF NA SVETU?

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Nije lako biti najbolji šef. Vodeća pozicija najčešće znači da morate obaviti svoj deo posla, a istovremeno upravljati drugima. Dodajmo tome i nužne teške odluke i posao šefa uopšte ne izgleda primamljivo. "Business News Daily" anketirao je američke vlasnike kompanija i stručnjake o osobinama dobrih lidera. Evo što su odgovorili.

1. Budite mentor, >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << a ne roditelj

- Niste roditelj svojim zaposlenima. Vi ste šef, a ne mama ili tata. Ali to ne znači da ih ne možete saslušati kad im trebaju vaš savet ili mentorstvo – Arlen Hovard, vlasnica i CEO kompanije Arlene Howard Public Relations.

2. Uložite u ljude

- Da biste bili uspešan vođa, počnite od srca svoje kompanije: vaših zaposlenih. Verujem da srećni i zainteresovani radnici rade sjajne stvari. Uložite u njih i jasno im prikažite kako firma stoji i kuda ide. Kritični prvi korak je stvoriti dobru korporativnu kulturu, u kojoj se neguje saradnja i podstiče zdrav životni stil – Brus Kazenave, CEO firme Nautilus.

3. Priznajte kad pogrešite

- Zvuči kontraintuitivno, ali priznate li da ste krivi ne znači da ste otkrili slabost, čak i u današnjem veoma kompetitivnom radnom okruženju. Moje iskustvo je da vas to čini jačim vođom. Uvežbajte kako razglasiti, umesto da prikrivate, svoje greške. Ljudi će vam više verovati ako otvoreno priznajete da niste savršeni – Alan C. Foks, predsednik kompanije ACF Property Management.

4. Budite fleksibilni oko rada od kuće

- Prioritet su ljudi, a ne mesto. Unajmite izvrsne ljude i dajte im slobodu da rade na mestu na kome najbolje funkcionišu – Mark Gilbret, osnivač i CEO firme Liquid Space.

5. Komunicirajte bolje

- Osluškujte i posmatrajte više. Manje govorite i manje se bavite multitaskingom. Svi odajemo šta nam se događa iznutra. Uočite li znakove, moći ćete efikasnije da razgovarate sa svojim zaposlenima. Usredsredite se na to kako govore, koliko i na to što govore. Posmatrajte neverbalne znakove, ton glasa i promene u regularnim uzorcima komuniciranja. Znaćete za probleme pre nego ih iko verbalizuje – Mat Eventof, vlasnik kompanije Princeton Public Speaking.

6. Pozovite lenštine na red

- Svi moraju biti odgovorni. Radnu snagu najviše demotiviše lenština koju niko ne poziva na red, zbog koga dobri ljudi moraju više raditi – Brajn Braudis, osnivač i predsednik The Braudis Group Consultants.

7. Neka stvari budu uzbudljivije

- Jedna od najboljih osobina dobrog šefa je što zna postići da zaposleni budu uzbuđeni oko onoga što rade. Svaki radnik trebalo bi da zna šta radimo, zašto to radimo, i biti uzbuđen zbog toga. To je i dobra vežba za šefa. Ako ne možete jasno artikulisati zašto je to na čemu radimo važno, verovatno radimo pogrešnu stvar – Ajtekin Tank, CEO firme JotForm.

8. Prepoznajte snage svojih zaposlenih

- Naučite da prepoznajete snage drugih, naročito onih koji su vam direktno podređeni, saradnika i svog šefa. Istraživanja su pokazala da je uočavanje tuđih snaga kritično u razvoju uspešnosti, kao i izgradnji efikasnih partnerskih odnosa – Dr Karisa Thaker, psiholog menadžmenta.

9. Vodite ljubavlju

- Saveti za menadžere uglavnom su usredsređeni na taktike. Kad bi vođe vodile iznutra – svojom ljubavlju prema kompaniji, prema klijentima i ljudima koji čine kompaniju – lakše bi donosili odluke. Vođa koji voli sebe ključan je za uspeh. Srećne, zdrave vođe upravljaju bogatijim kompanijama – Lori Tomas Ros, CEO kompanije Web Marketing Therapy.

10. Verujte svom timu

- Uspeh kompanije u potpunosti zavisi od uspeha tima kao celine. Bez njih, nikad se neće dogoditi. Kako biste postali bolji šef, prepoznajte svoje slabosti i verujte timu koji ste formirali da će vas pokriti svojim snagama – Ešli Moris, CEO firme Capriotti’s Sandwich Shop.

11. Imajte razumevanja i empatije

- Empatija je najvažnija osobina dobrog šefa. Ona je most između onog što firmi treba i onog što zaposlenom treba. Ako se ne možete staviti u perspektivu svog saradnika, nikad nećete moći da razumete njegovo stajalište, niti ćete mu moći pomoći da postane efikasniji. Na kraju, to je uloga šefa: izgradnja efikasnog tima – Ron Veb, izvršni direktor istraživanja otvorenih standarda u udruženju APQC.

12. Otvoreno hvalite saradnike

- Pohvalite svoje saradnike javno za dobro obavljen posao. Kad stigne vreme da im kažete koliko su se razvili, obavite to nasamo. Niko ne voli kad ga sramotite pred kolegama – Kim Litlefild, viša potpredsednica firme Keystone Partners.

13. Dajte moć drugima

- Prestanite da se ponašate kao šef. Previše šefova veruje da je liderstvo geografska kategorija, da lider mora stati ispred svih ostalih. Istina je, liderstvo je davanje moći drugima da urade velike stvari – Džef Stibel, CEO kompanije Dun&Bradstreet Credibility Corp.

14. Povežite se sa svojim timom

- Lako je držati glavu dole i neprestano raditi, ali na kraju ste efikasni toliko koliko je vaš ceo tim učinio stvari. Prestanite da radite na trenutak i budite čovek. Izađite sa saradnicima na piće, ručak i saznajte više o njima, te o stvarima koje su im važne izvan posla. Bićete srećniji, oni će biti srećniji, a učinak tima će se povećati – Džeremi Smit, suosnivač i COO firme SpotHero.

15. Prestanite mikromenadžerisati

- Odmaknite se i dopustite svojim članovima tima da dostignu zadate ciljeve na svoj način, umesto da ih mikromenadžerišete. Savetujte ih, ali pustite da sami odluče kojim putem ići – Ketrin Prusinski, potpredsednica za integracije i razvoj kompanije Vision Alignment.

16. Budite učitelj i najbolji šef

- Nekada davno bilo je dovoljno nekome reći šta mora da uradi. Danas je važno podeliti informacije i razloge koji se kriju iza vaše vizije, kao i dopustiti da vaš tim kaže svoje. Otvorenost, pravednost, postavljanje okvira, podučavanje zaposlenih i strogost za njihovo dobro kad je potrebna čine dobrog šefa – Eliot Fred, predsednik i osnivač firme BIMMY’s.

17. Ostanite otvoreni za povratne informacije

- Nikad ne zaboravite da je privilegija voditi tim. Dobar šef mora uvek izdvojiti vreme da pomogne ljudima u učenju novih veština, te ostati otvoren za pozitivne i konstruktivne povratne informacije od bilo kojeg člana tima – Aron Čarlesvort, potpredsednik marketinga Vonage Business Solutions.

18. Zahvalite svojim ljudima

- Recite "hvala". Kad zaposleni znaju da ih cene, oni rade bolje, ali i više veruju jedan drugome i svojim šefovima. Motivisaniji su i zainteresovaniji za posao. Osećaju se vrednima i pronalaze smisao u životu – Erik Mosli, CEO firme Globoforce.

19. Vodite politiku otvorenih vrata

- Držite otvorena vrata svoje kancelarije ili se smestite na običnom radnom mestu u otvorenoj kancelariji. Imaćete više ličnih interakcija s drugima i smatraće se da ste pristupačniji. Drugi će vam se lakše otvoriti, pa će radije s vama podeliti svoje ideje, biće kreativniji i produktivniji – Lu Solomon, CEO firme Interact.

20. Podstaknite rast svojih zaposlenika

- Dobar menadžer je posvećen održavanju zainteresovanosti zaposlenih tako da vodi računa o napretku njihove karijere, nudeći im prilike za učenje, rast i razvoj karijere – Dejv Makej, predsednik kompanije Ceridian.

21. Ponudite emocionalnu podršku

- Izdvojićete se ako ih podržite kad imaju ličnih problema. Svako od nas morao se baviti bolesnim detetom, roditeljem ili nečim sličnim, a dobar šef zna da je porodica na prvom mestu i pronaći će način da vam omogući da se koncentrišete na ono što je zaista važno – Elizabet Spejn, izvršna potpredsednica za marketing WinterWyman.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.