I dan i noć se radi u Grdelici, asfaltirano 25 kilometara

Izvor: RTS, 09.Dec.2018, 20:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

I dan i noć se radi u Grdelici, asfaltirano 25 kilometara

Najveći deo auto-puta kroz Grdeličku klisuru je završen. Od 26,3 kilometra, pod asfaltom je 24,5. Intenzivno se radi na problematičnoj deonici gde se u avgustu urušila potporna konstrukcija. Plan je da se auto-put za saobraćaj otvori krajem godine, a ministarka – koja je proteklu nedelju provela u Grdelici – kaže da je bezbednost važnija od toga da li će se završiti nedelju pre ili kasnije.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Najteža deonica je i najzahtevnija za rad, kosina dva kod Grdelice se stabilizuje. Nakon oštećenja potporne konstrukcije, uklonjeno je 120.000 kubnih metara zemlje, sada se postavlja galerija koja će štititi auto-put.

"Učvršćujemo skelu koja će nositi tu održivu gredu. Malo je hladno, naročito ujutru, a može se izdržati", kaže tesar iz Zvornika Dragiša Ristić.
Šef gradilišta na kosini dva Osman Kasić napominje da veliki deo radova može da se izvodi i noću.
"Noću se konkretno radi na bušenju šipova i eventualno na nekim betoniranjima", dodaje Kasić.
Težak teren, radi se 24 sata 
Na južnom kraku Koridora 10 angažovana su 573 radnika. Samo na kosini dva stotinu. Rade 24 sata. Teren je težak, probija se zemlja i kamen, uglavnom kvarc, do dubine od 10 do 12 metara.
"U ovom trenutku je završeno tri od šest deonica auto-puta. To su tunel 'Predejane', srednje dužine jedan kilometar, kao i deonice 5 i 6 koje se nalaze ispred i iza tunela 'Manajle' i koje su dužine 13 kilometara", ukazuje Leonid Vuković, zamenik šefa projekta "Jug".
Većim delom deonice auto-puta kroz Grdeličku klisuru – u dužini od 26,3 kilometra – može da se prođe automobilom. Asfaltirano je 25 kilometara.
Osim dva tunela "Manajle" i "Predejane", na ovoj deonici su i dve petlje i 33 mosta, među kojima je najduži i najveći most Vrla.
"Dok 'Koridori' ne budu rekli da je sve bezbedno, nećemo pustiti ni metar auto-puta. Mislim da je manje važno da li je to za nedelju ili dve ili za četiri nedelje, važno je da imamo moderan i lep, ali pre svega, siguran auto-put", ističe ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Privrednici zainteresovani za Vranje 
Na 86,9 kilometara auto-puta od Niša do granice sa Bugarskom, posao je uglavnom završen.
"Očekujemo skoro puštanje onog dela koji je u završnoj fazi Bancarevo-Prosek, jer ćemo time izbeći Sićevačku klisuru i svih 13 tunela koji su potencijalno mesto rizika", napominje Dragana Tončić, načelnica Pirotskog okruga.
Gradonačelnik Vranja Slobodan Milenković kaže da je porasla zainteresovanost investitora za dolazak i ulaganje u privredu u Vranju.
"To znatno poboljšava, pre svega, komunikaciju sa drugim većim centrima", navodi Milenković.
Uz gradnju auto-puta na jugoistoku zemlje obanavljaju se i lokalni i regionalni putevi i uređuju rečna korita.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.