
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 12.Feb.2016, 00:44 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Gde još niste bili: Počinje Sajam turizma
Međunarodni sajam turizma, 38. po redu, pod sloganom "Gde još niste bili?" biće održan od 18. do 21. februara na Beogradskom sajmu, a zemlja partner ovogodišnje manifestacije je Slovenija.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je na konferenciji za medije da će se ove godine na sajmu predstaviti rekordan broj izlagača - više od 1.150 iz 55 zemalja.
"To je rekordan broj, uz dve nove zemlje koje se predstavljaju, Namibiju i Maleziju. >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Očekujemo i rekordnu posetu, prošle godine sajam je posetilo 70.000 ljudi, ove očekujemo bar 75.000 posetilaca", rekao je Ljajić.
Prema njegovim rečima, biće predstavljen i rekordan broj lokalnih turističkih organizacija - više od 140, koje će predstaviti svoje turističke potencijale.
Ljajić je rekao da je Sajam turizma u Beogradu najznačajniji u jugoistočnoj Evropi, a među sedam najznačajnijih u celoj Evropi, i uspeo je da održi standarde koje je postavio pre početka globalne finansijske krize.
"Nadam se da će se naša očekivanja ispuniti i da ćemo 21. februara moći da konstatujemo da smo imali najuspešniji sajam", rekao je Ljajić.
On je istakao da je Sajam turizma značajan za srpski turizam, za povećanje turističkog prometa u zemlji, ali i sa stanovišta međunarodnog imidža i ugleda žemlje, budući da će više od 100 novinara iz regiona izveštavati sa manifestacije.
"Tokom sajma biće sklopljeni veliki broj ugovora i aranžmana", podvukao je Ljajić.
Navodeći da je Slovenija zemlja partner, Ljajić je rekao da će sa slovenačkim ministrom razgovarati o mogućnostima za povećanje turističkog prometa, ističući da očekuje povećan broj turista iz Slovenije ove godine, jer je iskustvo pokazalo da u Srbiju nakon sajma uvek dolazi veći broj turista iz zemlje koja je partner.
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali istakao je da grad mnogo očekuje od predstojeceg Sajma turizma i poručio da će se boriti za svakog turistu.
On je podvukao da je 2015. za Beograd bila najuspešnija u oblasti turizma sa više od 1,6 miliona zabeleženih noćenja.
"Beograd je posetilo 14 odsto turista više nego 2014. godine, a imali smo preko 25 odsto veći prihod od boravišne takse. Pomak je očigledan, ali mnogo očekujemo od ovog sajma", rekao je Mali.
Gradonačelnik je poručio da će na svom štandu grad promovisati novi spot za privlačenje kineskih turista, a reč je o spotu u kojem se pojavljuje naš proslavljeni glumac Velimir Bata Živojinović.
"Imaćemo i novu kampanju 'Go Belgrade' gde ćemo promovisati Beograd kao grad mladih, sporta, kulture", poručio je Mali dodajući da će velika stvar biti i to što će u junu biti otvorena direktna linija Beograd Njujork.
Ambasador Slovenije, zemlje partnera, Vladimir Gasparič pozvao je turiste iz Srbije da dođu u Sloveniju o upoznaju se sa prirodnim lepotama te zemlje.
On je istakao da je Slovenija u poslednjih 15 godina izgradila modernu turističku infrastrukturu i atraktivne turističke proizvode.
On je istakao da je Slovenija turizam postavila za jedan od najvažnijih sektora u privredi i pozicionirala se kao zelena, aktivna, zdrava, mala, ali bogata turistička evropska destinacija s prepoznatljivim turističkim brendom 'I feel Slovenia'.
Dodao je da je među turistima iz Srbije popularan Bled, a u poslednje vreme i Ljubljana.
Pored Sajma turizma, od 18. do 21. februara biće održani i 7. Sajam vina Beowinw, 12. Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo Horeca, kao i 12. Sajam suvenira "Posetite Srbiju", na oko 15.000 kvadrata izložbenog prostora, u halama 1, 1a, 2, 3 i 4 Beogradskog sajma.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...