Do 2025. bez dizelaša; Nemačka železnica eksperimentiše sa hidrogenskim vozovima

Izvor: B92, 27.Nov.2020, 20:55

"Do 2025. bez dizelaša"; Nemačka železnica eksperimentiše sa hidrogenskim vozovima

Nemačka nacionalna železnica Dojče Ban (DB) najavila je da razvija voz na hidrogenski pogon koji bi trebalo da zameni vozove na dizel.

Operater se udružio s kompanijom Simens u razvoju novog voza pod nazivom Mireo Plus H, koji će koristiti gorive ćelije vodonika i litijum-jonske baterije. Voz će putovati između Tubingena, Horba i Forchajma u nemačkoj državi Baden-Virtemberg, a testiranja počinju 2024. godine.

Mireo Plus H će imati domet od 600 km, a >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << njegova maksimalna brzina će iznositi 160 km/h. Železnica Dojče Ban procenjuje da će samo testiranje sprečiti ulazak oko 330 tona ugljen-dioksida u atmosferu.

DB takođe namerava razviti i testirati infrastrukturu za hidrogenski voz pa zbog toga modifikuje jedno od svojih postrojenja za održavanje vozova koje će postati stanica za punjenje i održavanje novog voza.

Uz to, u planu je proizvodnja vodonika elektrolizom, korišćenjem električne struje kako bi se voda razlagala na kiseonik i vodonik. Proces je potpuno ekološki, ali nije efikasan u poređenju na modernu tehnologiju koju koriste električna vozila s baterijama. Transport i skladištenje vodonika mnogo koštaju, piše portal Kliks (Klix).

Ipak, hidrogenski vozovi su uspešno testirani u nekim drugim zemljama te privlače pažnju u delovima Evrope. Kompanija Alstom već koristi komercijalne hidrogenske putničke vozove u Austriji, a obavila je i uspešna testiranja u Holandiji. Alstomovi Coradia iLint hidrogenski vozovi su testirani i stavljeni u službu u Nemačkoj još 2018. godine.

Međutim, DB-ov projekt je važniji s obzirom na to da se radi o nacionalnom prevozniku, a uspešan test je ključ planova za karbonsku neutralnost. Trenutno DB koristi 1.300 dizelskih vozova u regionalnoj službi, a 40 posto od 33.000 km železničke mreže nije elektrifikovano.

"Moramo svesti upotrebu fosilnog goriva na nulu. Samo u tom slučaju DB može biti karbonski neutralan do 2050. godine. Do tada nećemo imati nijedan dizelski voz u floti", izjavila je članica DB-ove uprave Sabina Jeschke.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.