Crveno, žuto, zeleno...Fića i dalje stoji

Izvor: B92, 15.Nov.2016, 18:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Crveno, žuto, zeleno...Fića i dalje stoji

Iz Ministarstva trgovine poručuju da će se sudbina Fijatovih automobila i ostale robe za koju Srbija traži bescarinski režim znati sredinom decembra.

Stručnjaci procenjuju da bi izlaskom na evroazijsko tržište Fijat povećao proizvodnju za oko 10 odsto, ali da su potrebna znatnija ulaganja centrale iz Italije da bi fabrika u Kragujevcu imala izvesniju sudbinu.

Fijat u Astani prošao na žuto, sada se nada da će uhvatiti zeleni talas u čitavoj evroazijskoj uniji. >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Kragujevac sve bliži da svoj automobil izbaci na tržište od 185 miliona potencijalih potrošača. Prva smena osluškivala vesti sa dalekog evropskog istoka.

I dok se Rusija i Kazahstan budu dogovarali, a pitaju se i Belorusija, Jermenija i Kirgistan, Srbija želi da zadrži postojeći nivo trgovinske liberalizacije, ali i da spisku za bescarinski režim doda fijat i još ponešto.

“Imamo interes za dodatnih pet tarifnih linija proizvoda koji želimo da bude na toj listi a ruska strana će imati svoje zahteve i nadam se kompromisnim rešenjima i svakako da je to važno za našu automobilsku industriju i poslovne planove Fijata. Još uvek ti pregovori treba da se vode”, kaže Rasim Ljajić ministar trgovine.

Država za sada poručuje - koliko god automobila da prođe na tom tržištu - biće dobro. Stručnjaci objašnjavaju da fijat u tom delu Evrope i nije tražen, tj. ne spada u grupu prestižnih automobila, zato i nema fabriku u Rusiji.

“U javnosti se pojavljuju procene da bi mogli dobiti odobrenje o kontigentu od 5 do 10 hiljada automobila što bi povećalo proizvodnju za oko 5 do 10 odsto što nije beznačajno ali to nije nešto što će rešiti sudbinu fabrike u Kragujecu. Ako to postignemo to znači da Srbija ispunila svoje obaveze i obećanja pa bi bilo dobro da i fiat uloži značajanija sredstva da bi to postala prava fabrika”, kaže ekonomita Milojko Arić.

Godišnja proizvodnja od oko 100.000 automobila je za oko tri puta manja od one koja se dogovorom države i Fijata planirala na početku te saradnje. Nov model je i dalje najbolje rešenje za kragujevačku fabriku.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Sudbina bescarinskog režima za Fiat 500L biće poznata u decembru

Izvor: AutoBlog, 16.Nov.2016, 03:43

Kako prenosi B92, iz Ministarstva trgovine poručuju da će se sudbina Fijatovih automobila i ostale robe za koju Srbija traži bescarinski režim znati sredinom decembra. Stručnjaci procenjuju da bi izlaskom na evroazijsko tržište Fijat povećao proizvodnju za oko 10 odsto, ali da su potrebna znatnija...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.